Gabriol

Trådstartare
Har fått hem sadeln, nu återstår bara ett problem eftersom jag aldrig sadlat med en westernsadel förut.
Hur fäster man sadelgjorden och alla remmar? :crazy:

Det beror på,är det hål gjorda i "gjorden" som sitter fast på sadeln?
Om det är det,ta den och trä i i gjorden,upp i ringen igen och så många varv som behövs och sedan stoppar du i piggen på gjorden i ett hål och trär i resten upp i en annan "flärp" :D Svårt att förklara :crazy:
Om det inte är några hål,då gör du likadant som ovan men gör en slipsknut istället.I ringen,ut på en sida,över på andra sidan inunder och upp i ringen igen och ner inunder igen :D Gud vad jag är dålig på att förklara....men hoppas du förstod iaf ;)

Oj, vilken förklaring! :p

Ska försöka göra som du sa. :)

Men, på andra sidan den långa gjorden sitter fast så är det en lite mindre dubbelvikt läderrem, ska den bara ligga dubbelvikt runt ringen och så fäster man bara sadelgjorden där?

/ Zofia.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 186
Senast: super
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 636
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka