K
kela
min lille pålle köpte jag i october. MKT vanvårdad!!!!! men i december började det ljusna, han fick normalt hull o började bli riktigt trevlig att rida.
men i feb/mars började han "skruva" på sig när jag red. han fick fårskinn under vojlocken o linement (radital) efter varje pass.
det verkade gå bra men så när jag kom hem efter en v. i spanien kände jag inte igen honom!!!!
han hade blivit smal igen!!! ont i ryggen så att man knappt kan borsta honom. o tjurig som bara den!!!
kan allt detta bero på päls-fällningen?!?
han e krubbitare, ett tag behövde han bara remmen inne men nu har han den i hagen me (sedan ca 1mån) för han drar upp stolparna!
kan det ha me det att göra?
han har även fått en ny "kompis" i hagen o innan det var han lägst i rang o nu har denna häst blivit hack-kyckling.
kan det va att han springer för mkt (jagar) honom???
ni som har orkat läsa dett fattar att jag är helt noll-ställd!!!!
snälla hjälp!!! vad ska jag göra?????
men i feb/mars började han "skruva" på sig när jag red. han fick fårskinn under vojlocken o linement (radital) efter varje pass.
det verkade gå bra men så när jag kom hem efter en v. i spanien kände jag inte igen honom!!!!
han hade blivit smal igen!!! ont i ryggen så att man knappt kan borsta honom. o tjurig som bara den!!!
kan allt detta bero på päls-fällningen?!?
han e krubbitare, ett tag behövde han bara remmen inne men nu har han den i hagen me (sedan ca 1mån) för han drar upp stolparna!
kan det ha me det att göra?
han har även fått en ny "kompis" i hagen o innan det var han lägst i rang o nu har denna häst blivit hack-kyckling.
kan det va att han springer för mkt (jagar) honom???
ni som har orkat läsa dett fattar att jag är helt noll-ställd!!!!
snälla hjälp!!! vad ska jag göra?????