• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare PernillaO
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 732
P

PernillaO

Ska ha hopplektion ikväll för första gången på, jag vet inte hur länge. Behöver lite tips och råd. *nervös* Vi ska hoppa studs. Vet inte om jag kommer ihåg hur man gör =)

Försök att ta det lugnt och prata med tränaren och tala om att du är osäker!! svårare än så är det inte :)

Studs är bra att börja med om du inte hoppat på länge. Styr bara mitt på och rid i lagom tempo. Lätta i handen innan hästen hoppar av så den får en chans att sänka huvudet. Behöver du nåt att hålla i så ta tag i manen och håll fast genom hela studs serien. Annars ser du till att hästen är helt fri genom hela serien så att den får jobba med sin kropp och du med din kropp och balans.

Lycka Till!

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
527
Senast: Ramona
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
494
Senast: Elo
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
484
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 402
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025