Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det inget prov man kan ta för att kolla hormonvärdena?Happ. På onsdag är det dags att åka till veterinären igen. Ingen som vi fått rekommenderad, för den vi försökte komma till var borta nu. Istället ska vi till dennes vikarie som tydligen ska ha samma utbildning men ha jobbat ännu längre, så den personen har väl förhoppningsvis bra koll på allt möjligt...
Lilla monstret dricker fortfarande mycket. Inte lika hysteriskt mycket som när jag startade den här tråden, men klart mer än vad som vore normalt, och det är fortfarande så att om jag tar bort metacam så börjar hon genast dricka mer igen Skendräktig är hon också och jag börjar bli rädd att det här är något hormonellt och att det enda som skulle kunna hjälpa är kastrering (som veterinären varit inne på). Jag vill verkligen inte det...
Just nu försöker jag mest hitta känslan av att det ska vara värt att åka till veterinären. Det är SÅ frustrerande att alla prover vi tagit sett utmärkta ut. Vad mer kan de göra bara för att vi åker till nytt ställe? Jag vet inte
Jag ska fråga om det på onsdag, även kolla om man kan undersöka eventuell vitaminbrist eller så. Det borde ju gå att göra? Inte för att hon visar några övriga tecken på att något skulle vara fel, men ja...Finns det inget prov man kan ta för att kolla hormonvärdena?
Nope, ingenting. Njurarna är kollade och allt är utmärkt med dem.Har urinproven visat något? Jag tänker njurar när jag hör dricker mycket, men det är förstås för att jag haft en njurhund....
Veterinären ringde och var måttligt imponerad av djursjukhuset som dels inte hört av sig, dels inte hade skrivit speciellt mycket mer om vad de tänkt mer än att de rekommenderar kastrering. Min veterinär sa nu att hon ska ringa dem igen, försöka hitta rätt person att bolla lite idéer med och sedan ringa mig igen.
Jag har även konstaterat att lilla damen fått svamp mellan trampdynorna, troligen för att hon måste ut så jäkla ofta att tassarna aldrig hinner torka. Och justja, behöver jag ens nämna att det såklart gått åt helvete med försäkring kring allt det här också?
Vad för bolag och på vilket sätt krånglat dom?Veterinären ringde och var måttligt imponerad av djursjukhuset som dels inte hört av sig, dels inte hade skrivit speciellt mycket mer om vad de tänkt mer än att de rekommenderar kastrering. Min veterinär sa nu att hon ska ringa dem igen, försöka hitta rätt person att bolla lite idéer med och sedan ringa mig igen.
Jag har även konstaterat att lilla damen fått svamp mellan trampdynorna, troligen för att hon måste ut så jäkla ofta att tassarna aldrig hinner torka. Och justja, behöver jag ens nämna att det såklart gått åt helvete med försäkring kring allt det här också?
Det sår i bl a Göteborgsposten "På kort tid har fem hundar i Göteborg smittats av leptospiros, en bakteriesjukdom som också kan drabba människor. De flesta är hemmahörande i Västra Frölunda." Ett av symtomen är att hunden dricker och urinerar mer. Du har säkert läst det också, men nämner det ändå.
Kan förklara mer när jag rett ut vissa saker.Vad för bolag och på vilket sätt krånglat dom?
Det syns mer än bara ökad törst och urinering vid leptospiros. Det är en akut infektion med feber, infektionsbild, lever- och/eller njurpåverkan. Inget som är kroniskt.
Vi brukar vara liiiiiiiiiiiite källkritiskaOm hunden äter torrfoder då 3 liter är Ok.
http://hundapoteket.se/det-livsviktiga-vattnet/
Hunden har aldrig ätit torrfoder annat än som godis någon enstaka gång. 3 liter vatten är i det här fallet att betrakta som 3 liter mer än normalt.Om hunden äter torrfoder då 3 liter är Ok.
http://hundapoteket.se/det-livsviktiga-vattnet/