Jois

Trådstartare
Av olika anledningar behöver jag lägga om lite i hästens foderstat. Idag får han ca 10kg hö (han går ute på gräs på dagarna), 1kg lusernhack, 1dl linfröolja samt lite kraftfoder.
Till hösten kommer jag inte längre att göra kraftfodret själv vilket gör att jag helst skulle vilja göra om lite.. Skulle vilja hitta ett kraftfoder som jag kan ge 1ggr/dag själv som innehåller det där m proteinet fr lusernen och energin fr oljan. Till saken hör att han är känslig för stärkelse, blir jättetjock i sina ben så havre etc är tämligen uteslutet..

Som sagt, hjälp!! :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: Twihard
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 051
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 560
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama