G

Guadalimar

Hej!
Jag är en tjej på 17 snart 18år. Jag ska söka till högskola om ca ett år,men vet inte vad jag ska läsa.
Är intresserad av hästar men vet knappt vad det finns för utbildningar, man kan inte hitta något. Skulle någon vänlig själv vilja hjälpa mig ?

Om någon vet en bra hästutbildning eller dylikt?

Om ni vill veta så läser jag naturvetenskap just nu.

Snälla hjälp mig!
Mvh Felicia

Sv: Hjälp!

Ett tips från en klok tant:

Plugga till något som ger dig ett jobb som ger gott om pengar, så att du kan köpa en trevlig häst, ställa den på en bra anläggning och rida för bra tränare.

Det skulle jag göra om jag var 17-18 och fick chansen att välja en gång till!

Håller med dig.

Är så oändligt glad över att jag skaffade mig ett yrke utanför hästvärlden. Förutom att det ger mig bättre betalt än vad de allra flesta hästjobb gör så är det skönt att ha ett liv som inte bara innehåller hästar för då hade jag ledsnat.

Plugga till något som ger dig ett jobb som ger gott om pengar, så att du kan köpa en trevlig häst, ställa den på en bra anläggning och rida för bra tränare.

:bow::bow::bow:

:bow::bow:

Någon hade huvudet på skaft mer än jag ;) Håller med om varenda ord.

Jag håller också med Svea! Jag har gått hippologen, en underbar tid i mitt liv! Men kroppen har gått sönder så jag kan inte arbeta med hästar på heltid, har sålt av dem så jag bara har en kvar nu när jag som 30-årig småbarnsmamma pluggar in en ny utbildning som kan ge mig jobb och vettig inkomst. Välj inte hästar som yrke om du inte är 250% inställd på att slita med det för resten av ditt liv, för det är ett slit även om det är underbart :) Så, tänk om, tänk till, satsa på något som du både brinner för OCH som har goda framtidsutsikter :)

Min ponny har alltid varit mitt stora intresse och har alltid sett henne i min framtid. Jag valde en yrkesutbildning i gymnasiet som gav mig jobb direkt och en lön som gjorde det möjligt för mig att hålla på med det jag gillar allra mest, min ponny. Så jag måste nog också ställa mig i ledet som röstar på en utbildning som ger dig jobb så du har möjlighet att fortsätta med ditt intresse för lång tid framöver :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 605
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Varför är endel häst människor inte så trevliga! Har blivit väldigt ledsen för kommentarer jag fått på mina trådar där man tror att jag...
Svar
11
· Visningar
2 075
Senast: nullo-modo
·
Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
2 306
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar