Maira

Trådstartare
Vi insåg häromdagen att våran lilla missa måste vara dräktig trots att hon får p-piller! Magen är misstänkt rund... Förmodligen har hon lyckats spotta ut nåt piller? Det konstiga är att vi har inte märkt att hon har löpt. Kan det bli något fel på kattungarna om hon fått p-piller fram tills nu?

Hur långt fram i dräktigheten kan man kastrera en honkatt? Vi vet ju inte alls hur långt gånget det är.
 
Sv: Hjälp!

Veterinären kan säkert både ta reda på hur långt gången hon är och svara på om det går att kastrera nu eller inte. Men ring och fråga direkt.

Katter kan tydligen bli dräktiga trots p-piller, pillren hindrar de bara från att löpa om jag förstått allt rätt.
 
Sv: Hjälp!

Jag kan nog tänka mig att p-piller under dräktigheten kan orsaka defekter hos kattungarna eftersom miljön i livmodern inte utvecklas riktigt som den ska.

Angående kastrering är det bara att ringa runt och fråga veterinärer. Abortspruta går att ge till dag 45 iaf.
 
Sv: Hjälp!

P-piller kan ge i værsta fall ge missbildade ungar, men oftast så går det bra. I samma kull kan någon vara fel på, men resten normala. Vetrinærerna kan kastrera långt in i dræktigheten men jag tycker inte att det ær så snællt... Nu ær hon ju hormonellt instælld på att få ungar. Jag skulle nog låta henne føda dom och sedan kanske bara låta henne behålla två, om det nu blir fler æn så som ær normala... Och sedan kastrera henne då ungarna ær ca 8v.
 
Sv: Hjälp!

Min katta blev dräktig trots p-piller hon födde en enda unge...helt frisk. Jag började med p-piller igen vid 6v ålder men ska kastrera henne så fort ungarna slutat dia, så att de inte trampar i ärret =)
 

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 975
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 394
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 162
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp