Hallau

Trådstartare
Har fått analysen av min hösilagebonde, och på detta pappret står det 2 olika. Hur vet jag vad mitt höensliage har för värden? Ska man ta ett medel av dessa eller har han fått 2 olika analyser på olika höpartier??
Nån som förstår sig på detta?

Torrsubstans 76
Smältbart råprotein 35
Energi, foder 8
Kalcium Ca 4,2
Fosfor P 1,9
Magnesium Mg 1,1
Kalium K 15,4

Råprotein 83
Smältbart råprotein 47
Energi 10,5
Kalcium Ca 5,5
Fosfor P 2,5
Magnesium Mg 1,5
Kalium K 20,3

Sv: hjälp

Har du ett parti eller två?
Fråga bonden vilken analys som hör till vilket parti och vilket du har.
Det blir ju fel om du tar ett snitt om du bara har ett parti, har du två parti så måste du ju ändå veta vilket som är vilket och räkna dem var för sig beroende på när du fodrar med vilket parti.

Det du har fått är två analyser på olika partier.

Sv: hjälp

Är inte ena värdet räknat på torrsubstans 100 och det andra på det egentliga 76? Det stämmer iaf om man tar 76 % av värdena. Har för mig mina analyser såg ut så också.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
1 347
Senast: Lisalei
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 798
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Skulle behöva hjälp med att räkna om följande till mg/g per kg TS. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig här? :) Har väldigt svårt...
Svar
4
· Visningar
755
Senast: fourlegs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka