Hjälp....western i Småland ??

S

Sheepdog

Hejsan !

Vilket bra forum !! YES !!
Det här är mitt första post på forumet...och sag säger direkt att svenska inte är mitt hemspråk så det kanske stavas fel här och där...:o

Jag vil gärna börja rida western, jag har ridat "vanligt" i flera år...men det är ochså redan flera år sedan..
Nu har vi bara två shetland ponnier hemma, men meningen är att vi ska skaffa två hästar till mig och min äldsta dotter som i sommaren fyller 15 och hon får ridlextioner på ridskola..

Min fråga är....känner ni någon western ridklubb, eller folk som rider western i södra småland ? själv bor jag nära Vrigstad,Sävsjö och Värnamo..det är ju bra att få hjälp i början....

Tack så mycket för svar....

Angela

Sv: Hjälp....western i Småland ??

Hejsan !

Det här är mitt första post på forumet...och sag säger direkt att svenska inte är mitt hemspråk så det kanske stavas fel här och där...:o

Jag vil gärna börja rida western, jag har ridat "vanligt" i flera år...men det är ochså redan flera år sedan..
Nu har vi bara två shetland ponnier hemma, men meningen är att vi ska skaffa två hästar till mig och min äldsta dotter som i sommaren fyller 15 och hon får ridlextioner på ridskola..

Min fråga är....känner ni någon western ridklubb, eller folk som rider western i södra småland ? själv bor jag nära Vrigstad,Sävsjö och Värnamo..det är ju bra att få hjälp i början....

Angela

Kronoberg Western klubb, KWK t ex.

MVH Ann

bara så här direkt så runt värnamo måste det finnas en hel del, i och med High Chaparall, dom har väl en egen klubb HCWR (?) eller va den heter, måste gå att kontakta nån där :)

hej!
vi har en klubb här småland, hcwr!
vi är ett ganska stort gäng nu som är väldigt aktiva!
vi har medlemmar över hela småland, och från lite andra län också faktiskt. vi har vårat säte utanför hillerstorp.
vi har årsmöte på söndag, hör gärna av dig om du vill komma!
bara pm:a mig!
mvh
mirja
sekreterare HCWR:bump:

Hejsan !

Angela

En hel del är att ta i :p Det finns en klubb, som gärna får göra lite mer väsen av sig!

Hör du det Mirja! :p Så det är årsmöte på söndag? Kan inte komma i år, får försöka ta reda på vad som händer på något annat sätt..

hej
klart vi ska göra mer väsen av oss, vänta bara!!:D
hemsidan är uppe, hcwr.se.
men allt är inte färdigt ännu, men där kan du nog hitta det mesta informationen sen!
våren är verkligen fullsmockad med grejer!
förresten, vem är du?

En hel del är att ta i :p Det finns en klubb, som gärna får göra lite mer väsen av sig!

Hör du det Mirja! :p Så det är årsmöte på söndag? Kan inte komma i år, får försöka ta reda på vad som händer på något annat sätt..

Sara, från Gislaved. Är inte medlem än (bara fattig). Jag var på årsmötet förra året, och tog en lektion för Ingela i Smörhult. Men sen hände inte mer.. Sen skulle jag ringa Ingela nu i början av året, men så krånglar det med pengar, tid och transporten gick inte igenom besiktningen...

Såg på Wras hemsida att det blir en D-tävling i maj, jag ska se om jag inte kan fått tummen ur innan dess och kommit igång! Lite dumt att det är träning på måndagar, jag jobbar mellan 14-23 :crazy:
Ingela bor visserligen inte så långt från stallet, skulle kunna rida dit en dag.. Hmm, och kanske man kan få låna Bondeus ridhus/-bana, och om någon ställer upp på privatträning.. Hmm, hmm ;)
Ska nog bli medlem så snart jag kan! Kan jag bli det via dig? :p

du kan höra av mig till mig när du känner att du har pengar,träningen går alltid att hjälpa dig med. jag kan tänka ,mig att träna ihop med dig om du vill det. jag brukar hålla till på gark.
jag vet vem du är;)
så se nu till att bli medlem!!:banana:

jag varnar dej, min ponny är knäpp ^^ Inte vild, bara väldigt egen :p Men han säger nog inte nej till sällskap.

Får hem min nya sadel inom 4 veckor (hoppas jag), så för tillfället är jag väldigt pank.. 10 000 bara puts väck! Buhu! fast kul med ny sadel förstås ^^
Jag ska hojta så fort ekonomin är på fötter igen! Ska se om jag inte kan få ordning på transporten med..

Skulle rekomendera vetlanda klubben HJWR eller high chaparall klubben.

:confused:
Lite nyfiken.....varför en medlem i KWK rek en annan klubb?
Inte för att det är nåt fel på dom som du rek........undrar bara;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle tacksamt ta emot råd! Jag har ägt häst/hästar i 16 år. Min första häst (varmblodstravare) flängde jag runt med i skogarna...
Svar
6
· Visningar
1 734
Senast: Efwa
·
M
Hästmänniskan Hejsan! Jag är 20 år gammal och har lite funderingar som jag skulle behöva hjälp med. Det är så att jag är osäker på hur jag ska...
Svar
9
· Visningar
1 891
Senast: Miramax
·
Hästmänniskan Så här är läget: jag, hästtjej sen långt tillbaka med tre döttrar 6-12 år gamla som alla gillar hästar och rider. Vi har idagsläget en...
Svar
11
· Visningar
1 858
Senast: bigganl
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Denna dag för 15 år sedan lade jag upp mina första webb-sidor på internet. Detta skedde alltså 14 maj 1996. Jag försöker ofta ägna...
2
Svar
39
· Visningar
6 147
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar