Hjälp! Vet inte vad jag ska göra!

Sv: Hjälp! Vet inte vad jag ska göra!

Nä, inte bara till dig. Det finns fler som svarat.

Och vad är duktigt hästfolk? Det finns ryttare som är fantastiska på att tävla och utbilda hästar som är värdelösa att hantera föl och unghästar och tvärtom

Vill inte nämna några namn men för en av hästarna är det är folk som tränar för/ jobbar hos en av de främre dressyrryttarna/tränarna i sverige så jag tror nog att dom vet vad dom håller på med :D

Vill inte nämna några namn men för en av hästarna är det är folk som tränar för/ jobbar hos en av de främre dressyrryttarna/tränarna i sverige så jag tror nog att dom vet vad dom håller på med :D

Fast tränaren hos Lilla Svart hörde ju också till en av de främre tränarna:angel: enligt henne själv i alla fall :smirk:

Ibland är det förbluffande hur hästarna hanteras hos "de bästa" helt otroligt att de funkar på tävling, har vi redan glömt Power&Paint

Tjejen som äger den hästen borde verkligen stå upp för sin häst! Vad är det värsta som kan hända om ni säger ifrån? Förmodligen att ni inte får rida för den där "tränaren" men allvarligt talat, hur stor förlust skulle det vara?!

Ha lite civilkurage! Lycka till!

Tack för alla svar! Även om man kom lite från ämnet. Men det var ändå intressant läsning. Har pratat med lite folk i stallet som oxå ogillar"tränarens" metoder. Så vi ska prata med stallägaren. Börjar där. Vill bara säga att jag själv inte rider för denna person. Skulle aldrig utsätta mina hästar för henne!
Håller med om att det inte finns elaka hästar. Men vissa hästar jag har träffat har gett ordet bitchig en ny innebörd ;)

Sadanna finns overallt... tyvarr.

Dar kunskapen tar vid startar valdet.

Men jag antar att du ar en av de tanariga flikkorna i stallet som tycker att det ar fel,, vilket jag sjalvklart haller med dig om. (om du nu inte ar tanaring far du forlata mig)

Men lungnast blir det for dig om du tranar din hast, struntar i alla andra far fina resultat och du kan sta over de andra i ditt stall.

Strunta i dom, forsok inte losa deras problem,, men du kan ju disskutera med dom om du vill

Har haft egen häst i över 20 år. Har ridit för både bra och mindre bra tränare. I både hoppning och dressyr. Rider just nu för två toppenbra tränare som ser till hästens förutsättningar.
Har oxå jobbat som ridlärare i 3 år på heltid. Tyvärr inte utbildad men mina elever har varit nöjda ändå. Har ridit många "problem"hästar. I själva verket har alla hästar jag äger varit sk problemhästar.
Så jag har min uppfattning om rätt och fel. Och att kicka en häst med sporrar och rycka i tyglarna i 30 min är fel i mina ögon. Och att slita så mycket i en häst att den får ett djupt jack i mungipan är totalt fel! Även om det kanske blir ett snyggt resultat. ( Att hästen ger sej, kröker på nacken) Det finns andra bättre vägar att gå

Tror inte heller att det finns hästar som bara vill jävlas. Vissa är mer sammarbetsvilliga än andra , och dessa hästar är då viktiga att man visar sig säker mot. Vi har ett par hästar som verkligen känner om ryttaren är osäker, och då stannar de eller stegrar sig.. :angel: men det tror jag handlar om ren osäkerhet eller att de inte respekterar ryttaren , inte att de vill bråka "bara för att.."

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 706
Senast: Karamello30
·
Anläggning Hej alla Ni som har följt med vet jag har köpt en häst, underbart 5årigt sto från en seriös uppfödare. INNAN jag ens gick igång med...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 477
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 343
Senast: Grazing
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 844
Senast: Exotizc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar