HJÄLP, vet inte vad jag ska göra..

N

Napoli

Det är så att min häst har väldigt snea hovar, mest bak. Nu har jag haft honom barfota en längre tid, och först tyckte jag det funkade jättebra. Hovisen sa att han skulle ömma ett tag men att det skulle bli bättre efter ett tag. Men det har inte blivit bättre. :( Han kan knappt gå på en grusväg, trycker sig hela tiden upp mot kannten, och trava är helt omöjligt. Jag vill ju inte att han ska gå och ha ont bara för att jag har fått för mig att barfota är bäst för hästen. Men jag vet verkligen ingen bra hovslagare här nere i skåne, någon som känner till nån? Det har blivit så fel förut när jag haft hovslagare, de har verkat tills han blött och sånt, och jag vill ju verkligen inte ha vem som helst. Så snälla, HJÄLP! :confused:
 
Sv: HJÄLP, vet inte vad jag ska göra..

ja du,kanske bäst att åka till en klinik i närheten av skåne å låta deras vet./hovslagare titta på hästens hovar..?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
717
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 579
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 082
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
833
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp