HJÄLP Vad ska jag göra?

Z

Zisse

Hej
Jag hjälper till med en sjuårig valack som har börjat stanna och jag vet inte vad jag ska göra! :confused:
T.ex om jag travar i manegen och gör halt, sen när jag ska trava igen flyttar han sig inte ur fläcken utan han bara står där helt oberörd.
Vi har provat med typ allt men han verkar nästan ha tappat livslusten för han är sur i stallet bryr sig inte om vad du gör med honom !

Däremot om jag rider ut så brukar han vara pigg i ca 20 min innan han tröttnar och stannar!

Snälla finns det någon som har förslag på vad jag kan göra ?:confused:

Sv: HJÄLP Vad ska jag göra?

hur hårt rids han? stimuleras han i arbetet och i övrigt? går han ute för kort tid? ligger all utrustning bra? är han stel el likn.? är det stressigt i stallet?

massa frågor:p

Sv: HJÄLP Vad ska jag göra?

Låter konstigt att han gör så efter att han har ridits en längre stund.
Många hästar kan ju göra så av istadighet för att de inte VILL helt enkelt.
Men då brukar det börja i de flesta fall redan när man ska lämna gården.:confused:
Och även att det har börjat så plötsligt låter märkligt.

Jag tycker det låter som att hästen behöver sig en rejäl genomkoll.
Både av veterinär och kiropraktor.
Kan mycket väl vara smärtrelaterat.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: lirco11
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 631
Senast: Stergo
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 027
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 778
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.