HJÄLP vad ska jag göra !!!

M

maraton600

Jag har en kastrerad hankatt som är född här hemma hos mig, hans mamma och moster bor här också jag har ett stall och en stor lada (kattmat i stallet finns alltid) Nu är det så här att min Ludde inte vill bo här. Nu har han visst bott hos några som har en hel del kattor med egen ingång och som har tillgång till varm stuga och mat.Vi har hämtat honom där vid flera tillfällen. De ringde mig i går och sa att Ludde var där och de var uppenbart trötta på honom "han" hade dessutom bråkat med en av deras katt. Varje gång jag hämtat honom får han vara innomhus upp till 1 vecka vi myser med honom och han tycks trivas. Men vad ska jag göra när det alltid verkar vara fri tillgång på mat och alltid finns ett varmt katthus. Det känns liksom meningslöst, jag har väldigt svårt att avliva en frisk och fin katt. Vad ska jag göra? Monika :confused:

Sv: HJÄLP vad ska jag göra !!!

Ge Ludde en varm stuga med egen ingång där hemma! Katter går dit det finns värme så här års.

:)

Trivs han som innekatt så kan ni väl ha honom inne??
Han gillar ju uppenbarligen värmen och sällskapet, så varför inte hålla honom inne då?? Har ni kattlucka så han kan gå ut och in som han vill??

Ja vi tänkte fixa lucka till sadelkammaren och öka värmen lite till, han trivs ju inte som innerkatt. När vi fixat de tänkte jag ringa till dom han går till och be dem att inte mata honom om det skulle se han. Men om han drar i allafall då ????

Han trivs med att gå in och ut, just nu vill han gå ut det kan va så att han vill in igen efter ca 5 min och det är ok, men sen är det som om vi inte hinner öppna tillräckligt snabbt eller om vi skulle vara borta en liten stund, då drar han till de andra (några km här i från, det är inte de närmaste grannarna) vad jag förstår, fast det retar mig lite när de säger att han nog varit där någon vecka för de tycker att de gått åt mycket kattmat. Monika

Att främmande katter kommer in genom kattluckan finns en bra lösning på, kattlucka där katten öpnnar själv med "nyckel", en typ av magnetlås man hänger i halsbandet så bara husets katter kan gå in och ut.

Har för mig det är emot reglerna att lägga in läkar i detta forum, men pm:a mig så kan jag tipsa om vem som säljer luckan :)

Det kostar ju en del, så kanske inte grannarna vill satsa på att byta lucka... Du kan ju tipsa, om du vill, kanske ni kan komma överens om att dela på kostnaden eller nåt?

Jag hade satsat på en kattlucka hemma. Då kan katten gå in och ut som han vill, och behöver inte vänta på att någon ska öppna dörren åt honom.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 223
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 400
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 868
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka