Min häst har börjat bli ovillig till att lyfta ena bakbenet, hon drar iväg med det och vill inte lyfta det. Det andra bakbenet lyfter hon och står snällt och stilla, men när jag släpper det ställer hon sig som att hon vilar hov, men benet är liksom mer böjt än vanligt. Svårt att förklara. Känns nästan som att hon inte är medveten om att hon står så, jag måste knuffa till henne lite för att hon ska ställa sig normalt.
Hon är inte varm eller svullen, inte halt och verkar inte ha ont när jag rider. Men jag blir orolig ändå, hon brukar ju inte göra såhär. Vad kan det bero på, borde jag ta ut vet?
Hovslagaren var här för ett par dagar sen och hon sa inget om det, och allt såg normalt ut med hovarna tyckte hon.
Hon är inte varm eller svullen, inte halt och verkar inte ha ont när jag rider. Men jag blir orolig ändå, hon brukar ju inte göra såhär. Vad kan det bero på, borde jag ta ut vet?
Hovslagaren var här för ett par dagar sen och hon sa inget om det, och allt såg normalt ut med hovarna tyckte hon.