Hjälp, vad händer nu?

Sv: Hjälp, vad händer nu?

Fy bubblan vad jobbigt det låter. Men man får väl ta en dag i taget och se hur det går, bara att ta sig igenom. Ska prata med veterinären mera imorgon, fast kanske i dagsläget onödigt att prata om hur det blir sen när han kommer hem, får ju först se hur han klarar det här.

Sår ska man då aldrig underskatta har jag ju lärt mig nu iallafall. Trodde såret var det sista problemet, det såg ju fint ut och så :( Det satt ju heller inte direkt vid leden heller utan en bit under. Men men, en dag i taget.

Fy bubblan vad jobbigt det låter. Men man får väl ta en dag i taget och se hur det går, bara att ta sig igenom. Ska prata med veterinären mera imorgon, fast kanske i dagsläget onödigt att prata om hur det blir sen när han kommer hem, får ju först se hur han klarar det här.

Sår ska man då aldrig underskatta har jag ju lärt mig nu iallafall. Trodde såret var det sista problemet, det såg ju fint ut och så :( Det satt ju heller inte direkt vid leden heller utan en bit under. Men men, en dag i taget.

Ja precis, det är bara att ta en dag i sänder och vara glad för varje dag din häst är feberfri och ohalt. För infektionen är absolut det akuta och enda viktiga just nu.

Precis samma här, visst satt det mitt på knät. Men fv trodde ju inte det var någon fara och på några timmar vart det katastrof. :(

Men jag håller tummarna för att din häst fortsätter att bli bättre!

Så märkligt att första veterinären inte åkte ut, lednära sår ska alltid undersökas! Just pga hur allvarligt en punkterad led är.

Men däremot behöver du inte vara orolig att han hoppar i boxen.
det gör de oftast en liten stund, det är mycket mindre belastning än att gå konstant i en hage. Tanken med boxen är också att såret hålls rent, ev bandage riskerar inte att åka ned.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 747
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 129
Senast: ameo
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 164
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 876
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar