Ja, hur gick det..jag är lite osäker. Det bra är, det är inga frakturer, allt så fint ut, tror dom. Lite skuggor osv som ev kan vara lite svåra att tolka runt leden men troligtvis är det ingenting.
Det mindre bra då, leden är punkterad och det har kommit in bakterier, dom sprutade in koksalt i leden för att se om det kom ut genom såret och det gjorde det
Feberfri och nu hältfri i skritt iallafall. Dom sövde och spolade honom när vi kom dit.
Det som är positivt är att han på något märkligt sätt lyckats att undvika feber osv trots bakterier inne i leden. Veterinären var förvånad att han var så pigg och "fräsch" med tanke på hans problem.
Jag kan inte påstå att jag är lättad, detta var ett väldigt allvarligt problem enligt vettis och risken är otroligt stor att han ändå inte klarar sig. Hade jag väntat någon dag till hade det antagligen varit kört.
Nu är det bara att hoppas han håller sig feberfri och att svullnad och hälta försvinner helt, det var otroligt jobbigt att lämna honom där, jobbigare än vad jag trodde
Så nu är det bara att vänta och se, runt två veckor ska han stå där om det inte uppstår komplikationer. Han var lite tokig imorse så dom var tvugna att lägga om bandaget, men dom trodde han skulle lugna sig fort, det brukade dom göra.