Hera2010
Trådstartare
Hej! Hoppas någon av er har koll Jag flyttade till mitt nuvarande stall oktober 2012. Trivs jättebra och hade för avsikt att stå kvar typ för alltid Men så i maj (när jag stått där i 7 mån) så berättar ägaren att de ska sälja gården... jag blev så himla besviken... det hade tagit mig 1,5 år att hitta ett stall som jag tyckte var tillräckligt bra och nära osv. Självklart började jag se mig om efter ett nytt stall på en gång. Sen nu i juli sa hon att det inte var nån panik för att de skulle inte sälja gården för vad som helst, och att det säkert inte skulle bli sålt förren i vår... MEN de ska sälja helt säkert (skilsmässa) men de ska ju ut med annons så fort som möjligt, när de fixat och donat lite....
Nu har jag hittat ett stall där jag absolut vill stå och jag vill flytta så fort som möjligt eftersom det ändå bara är en tidsfråga tills vi blir uppsagda och stämningen är inte densamma Nu är det ju så att i kontraktet står det 2 kalendermånaders uppsägningstid.... kan det verkligen gälla nu när de gått ut och sagt att de ska säljas? Visserligen är det ingen panki än, men OM annonsen kommer ut i aug och det blir sålt direkt, ja då är det ju panik...
Hur skulle ni ha gjort? De vill ju självklart, de behöver ju mina pengar och de andra två inackorderingarnas tills de flyttar... men det är ju inte mitt problem igentligen... hur som helst tänker jag flytta snart, men trist att behöva betala 2 stallplatser 2 mån... ;(
Tacksam för svar!
Nu har jag hittat ett stall där jag absolut vill stå och jag vill flytta så fort som möjligt eftersom det ändå bara är en tidsfråga tills vi blir uppsagda och stämningen är inte densamma Nu är det ju så att i kontraktet står det 2 kalendermånaders uppsägningstid.... kan det verkligen gälla nu när de gått ut och sagt att de ska säljas? Visserligen är det ingen panki än, men OM annonsen kommer ut i aug och det blir sålt direkt, ja då är det ju panik...
Hur skulle ni ha gjort? De vill ju självklart, de behöver ju mina pengar och de andra två inackorderingarnas tills de flyttar... men det är ju inte mitt problem igentligen... hur som helst tänker jag flytta snart, men trist att behöva betala 2 stallplatser 2 mån... ;(
Tacksam för svar!