HJÄLP, tidvis ensam häst

A

annavz

Hej.
jag har en ny häst, och den kan tyvärr inte stå i samma hage som de andra, han kan se dem men inte få närkontakt. Av detta blir han jätteorolig, och snurrar runt i hagen och gnäggar, även på mornarna brukar de andra släppa ut hästarna redan vid sex, så min häst blir ensam någon timme. Under denna tiden blir även han jätteorolig. Jag har pratat me de andra ägarna, att sammordna utsläpp och sånt men det vill dem ej. Snälla hjälp mig, jag mår så dåligt att se han gå runt att vara så orolig!
mvh annavera

Sv: HJÄLP, tidvis ensam häst

Det låter som att din häst behöver byta stall till ett där han åtminstone kan få gå i hage intill andra och släppas in/ ut med övriga. Jag förstår att hästen är orolig.

;) Krocket

Men VARFÖR kan inte din häst gå i samma hage som dom andra?
Klart den blir orolig.

Skulle dem andra ägarna inte låta min häst gå tillsammans med andra så skulle jag byta stall, på en gång. Hästar är flockdjur och vill inte vara ensamma, inte alls konstigt att han blir orolig och att du mår dåligt utav det.. Tråkigt med andra negativa ägare.. /:

Sådär, nu har jag fixat så att jag ska byta stall till helgen! Där han SÄKERT får stå med andra hästar, och där vi hjälps åt med fodring, in och utsläpp så de sker samtidigt. Tack för svar. Nu får vi hoppas att han kommer må bättre! :)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 186
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 580
Senast: Stereo
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 689
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 832
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar