J
Judelaw
Har en 16årig häst som gått svår hoppning innan jag köpte honom, vi har tävlat upp till 130 än så länge (har bara ägt honom i ca 6-7 mån). När jag köpte honom berättade dom för mig att dom har s k "underhållssprutat" honom, dvs behandlat honom för att hålla honom fräsch ( kanske även i onödan ibland). De berättade också att han har en kota som ligger fel i ryggen men det är inget som han störs av. För tre veckor sedan var vi och tävlade och han gick jättebra (vi vann en klass), men två dagar senare när jag tömkörde upplevde jag att han var stel på ena bakbenet, inte halt men han rörde sig stelare. Det värmde ur efter ett tag och jag tänkte att han kanske hade träningsvärk el liknande. Dagen efter kom min hovslagare ut och skulle sko, då berättade han för mig att han tyckte att min häst var sne bak, att han var bättre musklad på ena sidan och när jag tittade så stämde det. Den mest "välmusklade" sidan är den som har blivit stel, kan detta ha något samband tror ni? Min hovis pratade om att sätta sula på det andra benet så att det får trampa igenom ordentligt, synpunkter?
Jag har bokat en tid hos veterinären men dock är jag VÄLDIGT skeptisk till att böja så gamla hästar... Känner mig helt förvirrad, någon som varit med om liknande eller kan spekulera lite?
Sorry för långt inlägg.
Jag har bokat en tid hos veterinären men dock är jag VÄLDIGT skeptisk till att böja så gamla hästar... Känner mig helt förvirrad, någon som varit med om liknande eller kan spekulera lite?
Sorry för långt inlägg.