Sv: Hjälp spyr skum
Precis sådär betedde sig min unghund tidigare i höstas, spydde och spydde hur mycket som helst och bara skum, galla och genomskinligt. Vilade allt mellan 5-15 min och sen ställde han sig upp och spydde. Lugnade ner sig på kvällen och under natten var det helt lugnt men morgonen efter så väckte han mig genom att stå och hulka i sängen och sen spydde han skum blandat med blod. Ringde och vi fick akuttid hos veterinären och pga. hans ålder och symptom så ville veterinären direkt röntga magen på honom eftersom det inte är ovanligt att valpar och unga hundar plockar i sig nåt olämpligt som kan fastna.
I allafall så fick min hund efter första röntgen, äta kontrastvätska och sen ta blodprov + ligga med dropp hela eftermiddagen medans kontrastvätskan (förhoppningsvis) gick igenom och så röntgades han om sent på eftermiddagen.
Som tur var, för hans del så var det "bara" akut mag och tarmkatarr, troligtvis utlöst pga. att han ätit nåt äckligt ute på promenaderna då han ofta springer lös. Så han fick komma hem med lite "magmedicin".
Hoppas det går bra med din vovve!