J
Jensan68
Har fått ett nytt problem som jag inte hade förut Köpte min Islandshäst i oktober. Valack född -98. Han har svårt med traven , väljer grisepass. Han är rang hög och vill gärna göra på sitt sätt. Försöker komma undan när det blir jobbigt tex i trav byter han gärna till pass. Han har svårt i höger varv. Han hade ca 160 kg övervikt när jag köpte han men nu har han gått ner ca 110 kg. Nu till problemet som börja för ca 3 veckor sedan- Man får inte sitta upp på honom för då gör han en riktig karater spark. Kommer man upp så sparkar han när man skänklar. Får man i gång han så kan det gå bra så länge man skrittar men vill man lite mer så kickar han. Oftast i höger varv. Har kollat tänder, haft ut en EQ terapeut som säger att han har lite ont i ryggen mellan ryggkotan och ländkotan. Han knäppte även till vänster hoven. Han fäller också och man får inte riktigt borsta han vid skänkel läget. Har gett han B vitamin. Har även köpt en ny sadel för min gamla var lite sne stoppad. När vi har ridit så har det varit barbacka och med sadel men inte så stor skillnad. Snälla, fins det någon som kan hjälpa mig