hjälp snälla

Sv: hjälp snälla

Vi vet ingenting om att det skulle vara plötsligt uppkommet.

Min golden kunde på ett dygn utveckla blödande fukteksem som krävde vet.vård för att få hän. T.ex.

Och? Den ska ändå inte tvättas med några egenordinerade schampon, utan som du säger tas till vet.

Vi vet ingenting om att det skulle vara plötsligt uppkommet.

Min golden kunde på ett dygn utveckla blödande fukteksem som krävde vet.vård för att få hän. T.ex.

För hundens skull så hoppas jag verkligen det är relativt plötsligt uppkommet - så den inte gått och dragit med det länge:(

Men det är ju att TS inte vet vad det är som gör att en veterinär behöver kolla hunden snarast. Det kan vara rävskabb, men det kan ju även vara något annat. Att du och jag vet hur våteksem ser ut, betyder ju inte att alla andra gör det:) ;)

Hur har det gått? Vad kom veterinären fram till?

Hundar kan få klåda väldigt plötsligt om de äter mögel, t ex mögligt bröd som någon kastat ut avsett till fåglar. Det har jag själv erfarenhet av, men visste det inte när jag var hos veterinären med gammelhunden för ett tag sen. Vetten gissade på rävskabb eller allergi. Rävskabb kunde det inte vara sa jag, i så fall skulle den yngre hunden också ha kliat. Så återstod allergi, han fick kortison, specialschampo och specialfoder. Klådan försvann på de 3 dagar som han fick kortison. Därefter hörde jag det där om mögel och kom då på att han hittat gammalt bröd på skogsrundan som slank ner fortare än kvickt.

Ja det var väl det jag skrev? Experimentera inte utan ta hunden till veterinär.

TS, vad var det för fel på hunden då?

Innan min hund fick eksem så hade hon Öroninflammation men det var inte alls allvarlig sa min förra veterinär.
Hon sa att jag skulle åka till apoteket och köpa botemedel.
Det funkade tydligen inte alls och öroninflammationen blev värre.
Men jag la inte märke till det och till slut så skapades det eksem.
När jag åkte till veterinären så gav hon mig två medel.
Ett av de var ett som man skulle rengöra öronen med och den andra skulle bota det!
Nu mår hon toppen tack vare er! :D

Nej tack vare veterinären. Ledsen om jag låter hård men som hundägare ska du själv ha förstånd nog att kontakta veterinär med en gång om hunden mår dåligt, det "tipset" ska du inte behöva få från ett internetforum.

Liknande trådar

Hundhälsa Hjälp! Min hund kliar sönder sig och nu märkte jag att det finns konstiga utslag på huden Vad kan det vara?
Svar
1
· Visningar
450
Senast: Sel
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
10
· Visningar
1 092
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: skogaliten
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka