Hjälp! Sadeltips!

Sv: Hjälp! Sadeltips!

Ja, det var ungefär det jag konstaterade också, den hamnar aningen i framvikt. Skulle helst vilja slippa rida med padd, men å andra sidan kan det ju också vara en fördel att ha en lite rymligare sadel, speciellt nu inför betessäsongen. :p Ska prova den med padd imorgon och ta nya bilder! :)

ja är alltid trevligt att ha en lite lite för vid om man har en häst som ändrar sig mycket under sommaren/vintern, lättare att lägga i mer mellan häst och sadel än att ta bort :p

Någon som vet om det går att göra en sadel smalare genom omstoppning föresten? Riktigt sugen på denna, på samma gång som det känns dumt att köpa något som inte ligger helt hundra.. Det är dock den första sadeln jag provat på denna hästen som legat helt stilla och inte glidit fram, och jag vet att om jag skickar tillbaka den kommer jag inte att hitta en likadan på begagnatmarknaden åtminstone inte i det här landet.

Idag provade vi en Supreme Stockholm GenTec. Tyvärr satt den inget vidare, trång runt manken och alldeles för platta bossor för min häst + aningen för svängd i bommen. Bekväm var den åtmistone! Och GenTec-systemet är ju helt otroligt praktiskt också.

Slängde också på O.S:en med Mattes-padd under, så här såg det ut. Åsikter? Kan det funka?

Liknande trådar

Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 165
Senast: MiniLi
·
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 796
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jag vill ha en dressyrsadel till foderhästen och funderar över vad som kan fungera, hon har en enkel rygg som tur är och normal bomvidd...
Svar
13
· Visningar
2 167
Senast: Buck
·
Utrustning Dressyrsadel till KORT, något sväng rygg med mycket bog. Hästen har ks så det får absolut inte bli tryck på länden (L5-L7) Det mesta som...
Svar
11
· Visningar
1 551
Senast: Design05
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix