Hej, jag kom in till råttorna (två honor, en brun och en grå/vit) som vanligt och skulle ge dem ny mat och vatten..Så när jag närmar mig matskålen för att ta ut matskålen så naffsar den bruna mig. Jag blir lite förvånad men inte mer med det. Sen när jag ska ge dem en bit gurka var och lite bröd så kommer bara den vit/gråa fram och den bruna sitter fortfarande kvar där bakom matskålen bortvänd från mig. Men efter ett tag kommer den brun fram till mig och tar gurkan men springer tillbaka dit bakom matskålen..Så tänkte jag att "Oj, vad den bruna låter/piper mycket"
Då märker jag att när den bruna kommer till mig för andra gången för att hämta sin brödbit så ligger 8st små varelser där nergrävda i spånet..Råttbebisar!
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!
Och till varför jag satte in en tråd.
Det är mina första råttor så jag behöver så mkt tips som möjligt!!
Det jag har gjort hitills är att dela på de stora råttorna eftersom den grå/vita kom och börja bråka med den bruna och tog en unge och la den på andra sidan buren :O
Jag vill helt enkelt veta allt om allt!
PS. Det är inte den grå/vita råttan som är pappa eftersom det är en hona och vi har haft råttorna i ca. 3veckor..Så den bruna råttan har blivit med ungar innan vi köpte dem.
Tack på förhand!
Då märker jag att när den bruna kommer till mig för andra gången för att hämta sin brödbit så ligger 8st små varelser där nergrävda i spånet..Råttbebisar!
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!
Och till varför jag satte in en tråd.
Det är mina första råttor så jag behöver så mkt tips som möjligt!!
Det jag har gjort hitills är att dela på de stora råttorna eftersom den grå/vita kom och börja bråka med den bruna och tog en unge och la den på andra sidan buren :O
Jag vill helt enkelt veta allt om allt!
PS. Det är inte den grå/vita råttan som är pappa eftersom det är en hona och vi har haft råttorna i ca. 3veckor..Så den bruna råttan har blivit med ungar innan vi köpte dem.
Tack på förhand!