H
_Hannzo_
Vet inte vart jag ska lägga tråden.
Men rider en pensionerad ridskolehäst ibland när jag får tid över.
Ägaren har haft henne i lite mer än ett halv år. Hon rids max 2 gånger i veckan. Fullblod, 17 år.
I början har allt gått bra att rida ut själv när hon köpte henne.
Men på senhösten så började hon konstra.
Kan berätta de jag varit med om (har ridit henne max 6 gånger.)
Men VARJE gång man rider från stallet, oavsätt om man har sällskap eller ej, så vänder hon o vägrar gå. Hon kan backa i 100km/h bakåt. Hon skiter i vad hon går in i. Hon bara vänder om o vägrar gå. Stuttsar o fjantar sig.
Igår blev hon knäpp o kasta sig ut på en åker o reste sig. (DET kan iof ha varit överskottsenergi.) Men innan det höll hon på o vände sig och VÄGRAR gå framåt.
Hur ska man lyckas få henne att bli som förut igen? VARFÖR har hon börjat med detta?
Jag tycker det kan vara ganska obehagligt. Man vet aldrig vad hon kan hitta på.
Ägaren & jag är tacksamma för ALL hjälp vi kan få!
Men rider en pensionerad ridskolehäst ibland när jag får tid över.
Ägaren har haft henne i lite mer än ett halv år. Hon rids max 2 gånger i veckan. Fullblod, 17 år.
I början har allt gått bra att rida ut själv när hon köpte henne.
Men på senhösten så började hon konstra.
Kan berätta de jag varit med om (har ridit henne max 6 gånger.)
Men VARJE gång man rider från stallet, oavsätt om man har sällskap eller ej, så vänder hon o vägrar gå. Hon kan backa i 100km/h bakåt. Hon skiter i vad hon går in i. Hon bara vänder om o vägrar gå. Stuttsar o fjantar sig.
Igår blev hon knäpp o kasta sig ut på en åker o reste sig. (DET kan iof ha varit överskottsenergi.) Men innan det höll hon på o vände sig och VÄGRAR gå framåt.
Hur ska man lyckas få henne att bli som förut igen? VARFÖR har hon börjat med detta?
Jag tycker det kan vara ganska obehagligt. Man vet aldrig vad hon kan hitta på.
Ägaren & jag är tacksamma för ALL hjälp vi kan få!