Hjälp oss någon... Vi är helt förstörda!

Sv: Hjälp oss någon... Vi är helt förstörda!

Jag håller med övriga. Om ni själva har märkt att katten äter dåligt och säger det till nya ägaren, kan ni väl inte anklaga dem för att de inte reagerar på en dag?

Att åka och ta tillbaka den nya katten från sin nya ägare är så elakt och nedrigt att jag inte hittar ord.
 
Sv: Hjälp oss någon... Vi är helt förstörda!

Jag beklagar förlusten av katten men jag måste opponera mig.

NI lämnar bort "problemet" med kissande katt. NI tar inte katten till veterinären för att kolla upp eventuella fysiska problem som föranleder kissandet. Och nu anser ni er ha rätt att TA den andra katten ifrån den som ni har gett den till? (= ägaren!)
Givetvis borde nya ägaren som Sol skriver ha tagit katten till veterinär, men det borde ni i min mening ha gjort redan innan den flyttade.
Jättebra att katten som är kvar får en genomgång av veterinär, men lämna sedan tillbaka henne till sin ägare. (Och be om ursäkt för att ni tog den. Ägaren förstår säkert om ni förklarar hur ni kände.) Förhoppningsvis går hon med på att fortsätta ta hand om katten, så att ni slipper försöka hitta ett nytt kärleksfullt hem åt den.
 
Sv: Hjälp oss någon... Vi är helt förstörda!

Det tycker jag inte. Om en katt segar av sitter man inte bara och gör ingenting. Då tar man den till veterinär. Är katten dessutom redan väldigt smal krävs det inte mycket hjärnaktivitet för att inse att om katten äter mindre och segar av så pallar den inte med så mycket.

Men katten var ju redan smal när den lämnades bort och åt redan då mindre än kompisen!? Dessutom tar det ett tag innan man lär sig "läsa" sina djur - det var väl inte lätt för den nya ägaren att reagera på att katten som lite mer än vanligt!?

STACKARS nya (nygamla) ägaren som BÅDE säkert har dålih¨gt samvete och är ledsen dels för att hon inte fick ert fortsatta förtroende OCH måste lämna den friska katten. Tycker inte det var värst vidare shysst gjort.

Katter med njurproblem och/eller diabetes går ner i vikt och kissar och dricker mycket.
 
Sv: Hjälp oss någon... Vi är helt förstörda!

Men katten var ju redan smal när den lämnades bort och åt redan då mindre än kompisen!? Dessutom tar det ett tag innan man lär sig "läsa" sina djur - det var väl inte lätt för den nya ägaren att reagera på att katten som lite mer än vanligt!?

STACKARS nya (nygamla) ägaren som BÅDE säkert har dålih¨gt samvete och är ledsen dels för att hon inte fick ert fortsatta förtroende OCH måste lämna den friska katten. Tycker inte det var värst vidare shysst gjort.

Katter med njurproblem och/eller diabetes går ner i vikt och kissar och dricker mycket.

De nya ägarnas beteende är oavhängigt de tidigares. De har märkt att katten segat av och ätit lite. Det är tillräckligt för att man ska kontakta en veterinär.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 371
Senast: Kaching
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 295
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp