Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Men får man starta (på lokal) med samma häst men olika ryttare (en över och en under 18) vid olika tävlingar. Alltså på en tävling startar den över 18 ponnyn i en hästklass ocn nästa tävling startar den under 18 ponnyn i en ponnyklass.
Eller har detta med licensen att göra? Om en ponny ska starta hästklasser får den ha hästlicens och kan således inte starta ponyklasser?
En ponny som startar som häst vid tävling där hästlicens krävs skall ha hästlicens(ponnylicensen måste alltså bytas ut). Tror att reglerna säger att en ponny som startat på hästtävling inte längre får tävla på ponnytävlingar under samma kalenderår "utan stadigvarande ryttarbyte".
Någon som har färskare TR än mig?? Rätta mig om jag har fel.
Det var det jag menade, att på lokal krävs ingen licens, men OM det är tävling där hästlicens krävs (regional o uppåt) så räcker det inte med ponnylicens
Hästmänniskan
Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här.
Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
Hästnyheter En annan ÖD där hon tävlat helgen innan ringde upp tävlingsplatsens ÖD och talade om att hon överskridit antal starter tolkade jag det som.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.