hjälp önskas!

Zata

Trådstartare
Får en ponny starta i en ponnyklass med en ryttare under 18 och i en hästklass med en ryttare över 18 på en och samma tävling? (lokaltävling!)

En kompis som frågade mig, blev osäker på svaret...?

Sv: hjälp önskas!

tack för svaret.

Men får man starta (på lokal) med samma häst men olika ryttare (en över och en under 18) vid olika tävlingar. Alltså på en tävling startar den över 18 ponnyn i en hästklass ocn nästa tävling startar den under 18 ponnyn i en ponnyklass.

Eller har detta med licensen att göra? Om en ponny ska starta hästklasser får den ha hästlicens och kan således inte starta ponyklasser?

En ponny som startar som häst vid tävling där hästlicens krävs skall ha hästlicens(ponnylicensen måste alltså bytas ut). Tror att reglerna säger att en ponny som startat på hästtävling inte längre får tävla på ponnytävlingar under samma kalenderår "utan stadigvarande ryttarbyte".
Någon som har färskare TR än mig?? Rätta mig om jag har fel.

Men hästen behöver väl inte ha licens på lokal... det är väl bara ryttaren?

Men den regeln kan ju ändå finnas, att ponnyn inte får starta som ponny om den också gått som häst samma år...

Gud, jag har kunnat sånt här men nu har jag ingen koll längre.. :crazy:

Det var det jag menade, att på lokal krävs ingen licens, men OM det är tävling där hästlicens krävs (regional o uppåt) så räcker det inte med ponnylicens

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 318
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V