Hjälp önskas!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Cecely
  • Startdatum Startdatum
C

Cecely

Jag har en FD travare hemma som antagligen inte kommer att hålla som ridhäst, men som jag förstått det så har hon bra stam för travet.
Tänkte då att hon skulle få bli avelsmärr istället, problemet är bara att jag inte har några kontakter i travvärlden så jag vet inte alls var jag ska vända mig!

Ni som är i branchen kanske kan ge mig några tipps?

Här är stammen
http://www.travsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=184911

Sv: Hjälp önskas!

Inte den sämsta stammen,men jag tycker inte det är någon större ide att avla på henne om det är förtjänst du är ute efter.Föl efter ett sto av den här klassen brukar kosta ungfär hingstavgiften plus några ytterst få tusenlappar.Men sen kan man ju se uppfödningen som en hobby och hoppas på bra uppfödarpremier :idea: .

Ärligt talat så tror jag inte att det är så mycket att avla på heller... Håller hon inte för ridning så är det ju inte säkert att fölungarna blir så hållbara heller... Vill du ta föl själv eller sälja? Vill du sälja så ring runt till lite olika stuteri och kolla om någon är intresserad eller sätt ut en annons i Travronden. Vill du avla själv så ta en hyfsade hingst och håll tummarna, men med största sannolikhet kommer det att kosta en hel del utan att du får in några pengar... Tyvärr...

Hon har en tendens till bockhov på ena frambenet, den gör att hon får endel spännignar i rygg bla.

Enligtt mina erfarenheter är just det ett fel som har en stor tendens till att nerärvas,avråder dig att avla på henne då.

Ja kanske det, iofs tror JAG inte det ligger i generna men jag är ingen expert.

Tråkigt bara, frågan är vad man ska göra med henne då...

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 437
Senast: Migo
·
Hästhantering Jag har just nu en fd galoppör hemma för omskolning till ridhäst. Jag har hållit på med hästar i över 30 år och anser mig vara både...
2
Svar
22
· Visningar
3 736
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: Jerseyite
·
Övr. Hund Jag har vissa problem med min hund. I stort sett är han väldigt lydig, trevlig och social, men samtidigt kan han vara väldigt strykrädd...
Svar
7
· Visningar
2 563
Senast: zabby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka