Hjälp nybliven dressyrryttare :)

Sv: Hjälp nybliven dressyrryttare :)

men det beror j på. På vissa tävlingsplatser får man inte gå in på banan innan du påbörjar ditt program, dvs ridit upp på medellinjen. På de tävlingsplatser där du får rida in på banan innan är det ju ok att du rider in, utnyttjar dina 45 sek och sedan börjar programmet men inte annars!

sådana domare vill jag oxå rida för! :smirk:

Under alla mina år som tävlingsryttare har domarna gett avdrag vid skyggningar. Beror ju på hur mkt det är men om hästen stannar och tittar är det ju en klart underkänd rörelse.

he ha ja känner nog mest igen mig och ponnyn på din beskrivning där med avdrag, har nämligen fått allt mellan 0 och 6 för alla ponnyns "små" skyggningar etc.

det där med schabaket stämmer inte, jag har haft både lilablå och mörkblåa schabrak när jag har tävlat. däremot tror jag att man måste ha ljust färgade ridbyxor.

damn straight. Tack för stödet. :)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 131
Senast: Unafraid
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·
Dressyr Hej alla! Tänkte starta en tråd om bohuscupen 2017 för de som tävlar dressyr på storhäst. I år ska min lilla klubb fått ihop totalt 2...
Svar
0
· Visningar
923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar