Hjälp! Nervös!

wrangler

Trådstartare
Jag lovade mig själv att inte prata om något av det här innan allt är klappat, klart och färdigt.... Men jag spricker ju snart för bövelen!!!

Allt är väl klappat kan man säga, men inte klart o färdigt...

Vi ska flytta, har fått klartecken från banken men inte skrivit pappren på gården än. Vår drömgård!!! Dock har säljaren väntat i 2 månader på oss, och tackat nej till alla andra så det känns väl inte osäkert direkt.

Mer nervös är jag för allt vad som ska ske nu på bara några veckors tid.... Packa ihop en hel gård med allt vad det innebär av hästar, hundar, katter, kattungar, stolpar, grejer...ja osv osv....

Flytta hela kalaset, och det så fort som möjligt för om 4 veckor kommer de nya hästarna från Tyskland o då måste vi va på plats o någotsånär i ordning!

Och på tal om de nya hästarna, så har jag magsår över att det ska hända något, problem med resa, besiktningar, att jag inte får försäkra hästarna innan resan av nån anledning, eller försäkra fostret eller att märren ve o fasa skulle TAPPA fölet i magen vilket inte FÅR ske!!!
Hon kommer att vara precis över 3 månader dräktig vid resan....

Och i början på juni fölar Luisa o bara hon inte gör som förra året o fölar en månad för tidigt för då kommer den mitt i flytten! :eek:

Guuud, här sitter jag i röran, måste få tag på kartonger o en massa annat! Naglarna är nere vid första leden redan!

Hjälp, jag har inte haft något vidare turår fram till nu, så jag hoppas verkligen att det vänder nu! Det står så mycket på spel! Jag är nervööööööös!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :eek: :crazy: :cool:

Jag var bara tvungen att få ur mig lite....

Sv: Hjälp! Nervös!

*PUH*

Andas...andas......

Hoppas jag får skriva en GLAD tråd om sisådär drygt en månad... med bilder!!!

....andas...andas...andas.......

Oj jösses, du har minst sagt mycket att stå i! Önskar dig all lycka till med gård, hästar, fölisar och allt vad det innebär. :bow: :banana:

Väntar ju me spänning på bilder!!! Vilja ju även få komma å spana in stället live sen ju!!!:D

Tack alla, jag förgås snart! Men, det är ju kul också, bara domedags-jag som tror att nåt hemskt ska hända o allt vändas upp o ner.... :crazy:

Men man ska tänka positivt!

Töreboda trakten blir det.....

Hola,

Då skall jag hålla tummarna jätte, jätte, jättehårt tills ni skrivit på allt. Sen får jag väl fortsätta att blåhålla dom medans du väntar hem den dära märren...

Jag väntar med gratulationerna tills allt är klart och det kommer en bildtråd på ditt nya hemman.

mvh Eva blåtumme

Men Darling det kommer gå så bra allt!!!:)

Jag hjälper till med allt jag kan det vet du!!!!

I ärlighetens namn är jag oxå nervös inför allt men jag vet att det kommer gå bra!!!

Och säg till om det kärvar!!!!!!!

Vänner är till för att hjälpa, stöta och dricka kaffe med varandra!!! ;)

Oj då!:eek: Då har du minst sagt mycket att stå i! Men va roligt det måste va:) Lycka till med allt!

Lite tips på vägen:
*Oroa dej inte för sånt du inte kan påverka.
*Ta alltid ut glädjen i förskott, då blir du glad 2 ggr.
*Ta aldrig ut sorger i förskott, som ovan fast tvätrom lixom.
*Och till sist, om allt går åt skogen så finns det alltid goda whisky sorter på bolaget. ;)

Lycka till med allt!

Mvh Andy.

PS. Om allt går bra så säg till mej så jag kan fira med dej på distans med en liten skvätt Lagavulin. :D

Jäkla bra tips hörru!

Enligt planerna så blir det fira av i den nya saloonen, där är man välkommen både live o på distans! Whisky finnes!!! :banana: :D

Alltså, allvarligt talat....om du var tvungen o stressa iväg på detta viset....så kunde du väll ha stressat dig mer neråt....söderut menar jag;)
Jag kan inte begripa, vad det är där uppe, som gör att alla "bra" männinskor samlas där:( , och vad får vi här nere då?:mad:
Men lycka till nu iaf med allt vad detta innebär....
Men för guds skull, har du inte gått på Psykoprofylax, så be nån som kan det undervisa:rofl: innan det är försent....;)
Annars tycker jag att "Spots" gav dig mkt goda tips där...
Och vad gäller whiskyn...så tar jag gärna en sen...fast av avståndet att döma, blir det på distans...

Jag önskar ett stort lycka till med flytt och hästar.
Håller tummarna för att allt ska gå bra.
Vilken tur att du inte flyttar allt för långt...om jag bestämmer mig för att komma med en viss liten unghäst ;)

Det var ju hemskt roligt att höra, att man faller under kategorin "bra människor"!!! :D

Såå långt är det väl inte... O om jag ornar en buketräff med övernattning, kommer inte du då? :angel: ;)

Lakrits; en viss liten unghäst är mer än välkommen, om hans matte skulle besluta sig för det! :)

Idag har jag ringt o försäkrat in hästarna iallafall, så att dom är försäkrade under transporten! Ett steg närmre.... :cool:

Jäkla bra tips hörru!

Enligt planerna så blir det fira av i den nya saloonen, där är man välkommen både live o på distans! Whisky finnes!!! :banana: :D

Jag är med er i tankarna. ;)

Var i landet ligger Töreboda?

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 603
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 049
Senast: shia
·
Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·
Hästhantering Förra året fick vi för oss att ta föl på en travare som vi köpt av polisen. Det blev en korsning mellan varmblod och tinker. :crazy: Nu...
Svar
7
· Visningar
1 539

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V