Hjälp! Min valp är ett monster!

Ämelie

Trådstartare
Har ett litet problem med min DSG hane. Han är nu 5-6 månader och heltunderbar på många sätt. Han har dock lagt till en ovana som matte INTE gillar! Han äter och tar saker från bordet, det kan vara från vardagsrumsbordet, köksbordet, bänken i hallen... ja överallt! Jag har tillsättavisat honom med NEJ varje gång jag sett detta och "jagat" ner honom från bordet. Men så fort man vänder ryggen till är han där igen! Det största problemet är när vi är hemma hos folk :crazy: Hemma har vi sällan mat, snacks och annat ätbart ståendes på bordet pga detta. Men hos andra som inte har en litet monster till valp hemma tänker givetvis inte på detta... så då är han mycket snabb att hoppa upp på borden för att hinna ta sig en gobit :crazy:

Hur tusan ska jag få honom att sluta?? Så fort man vänder ryggen till så är han där igen! Han verkar inte ta åt sig märkbart när man blir arg på honom, han är rätt så tuff... Vi har god kontakt i vanliga fall och han lyssnar när jag säger till honom, men som sagt gör han om samma sak hela tiden ändå. Han är även väldigt lättlärd vad gäller andra saker ;)

Också en till sak! Hur länge kan man förvänta sig att han ska tugga och äta på allting han ser? Erbjuder alltid en leksak eller ett hunben när han hittat något han inte får äta/tugg på. När brukar detta "valptuggandet" gå över?
 
Sv: Hjälp! Min valp är ett monster!

Hej!

Jag har en 8 mån valp.. vi går nu på hundkurs och där fick vi reda på att om han har en ovana till detta som att äta på bordet... ska du ta honom i nackskinnet och säga nej och stirra in i ögonen, om han gör så igen får du ta i med hårdhanskarna....
Du sa att han var mellan 5-6 mån då är han inne i trotsåldern och ska göra allt man inte får... det är bara att stå på dig...

Jag rekomenderar att gå på en hundkurs det borde alla hund göra....
 
Sv: Hjälp! Min valp är ett monster!

Jag har gått hundkurs med våran andra hund och ska gå med denna också, men kan inte just nu. Håller på att träna med honom för full med lydnad själv. Har tänkt tävla med honom i framtiden. Jag jobbar väldigt olika tider och kan därför inte planera in tex samma tid en gång i veckan i en månad... Men jag ska så fort arbetstiderna börjar ge med sig!

Tog honom i nackskinnet en gång och han har faktiskt blivit bättre efter det... hoppar ner så fort man ser honom nu förtiden, förut fick man lyfta/putta/jaga ner honom... Sen att han gör det hos vänner är inte så roligt :crazy: Tycker inte om att tillrättavisa min hund på det sättet när vissa ser :(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 862
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 655
Senast: Fraegd
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 252
Senast: mmbot
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 136
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp