J
Jeffa
Min råtta Sawyer har fått ett stort och djupt sår typ på insidan av låret eller hur man ska beskirva det...
När han sträcker ut benet så är det som ett runt, långt, djupt sår...
Annars är det liksom som ett sträck och det ser så hemskt ut
Han darrar hemskt mycket också så jag vet inte om det har något med det att göra?
Jag har ingen aning om vad han har skärt upp sig på (vilket det ser ut som om han gjort)..
Jag har inspekterat buren noga och hittar inget vasst alls
Han och hans burkompis har bråkat en del men inte på länge och det var först i dag jag upptäckte såret...tror inte att han hade det i går...kan ju inte vara säker för det syns liksom bara när han sträcker på bakbenet...men då syns det ju rejält åxå....så jag borde sett det då...
Han slickar på såret också...suck...
Jag har satt honom i en transportbur så att han inte klättrar och har sig och "töjer ut" såret ännu mer...å så att jag kan se att han äter och dricker som han ska...och så att inte burkompisen börjar hålla på på såret...
Kan jag fortsätta ha honom i transportburen??
Tänkte åka till veterinären på måndag...frågan är bara...
Syr de såren på sådana små djur?
Biter de inte upp stygnen då?
Eller kan veterinären tvätta och göra rent och ge honom antiinflamatoriskt?
Jag menar så man inte åker dit och dom bara "nej, men sånnt här läker av sig själv"..typ...
När han sträcker ut benet så är det som ett runt, långt, djupt sår...
Annars är det liksom som ett sträck och det ser så hemskt ut
Han darrar hemskt mycket också så jag vet inte om det har något med det att göra?
Jag har ingen aning om vad han har skärt upp sig på (vilket det ser ut som om han gjort)..
Jag har inspekterat buren noga och hittar inget vasst alls
Han och hans burkompis har bråkat en del men inte på länge och det var först i dag jag upptäckte såret...tror inte att han hade det i går...kan ju inte vara säker för det syns liksom bara när han sträcker på bakbenet...men då syns det ju rejält åxå....så jag borde sett det då...
Han slickar på såret också...suck...
Jag har satt honom i en transportbur så att han inte klättrar och har sig och "töjer ut" såret ännu mer...å så att jag kan se att han äter och dricker som han ska...och så att inte burkompisen börjar hålla på på såret...
Kan jag fortsätta ha honom i transportburen??
Tänkte åka till veterinären på måndag...frågan är bara...
Syr de såren på sådana små djur?
Biter de inte upp stygnen då?
Eller kan veterinären tvätta och göra rent och ge honom antiinflamatoriskt?
Jag menar så man inte åker dit och dom bara "nej, men sånnt här läker av sig själv"..typ...