B
**BORTTAGEN**
Hej på er, jag visste inte var jag skulle vända mig, så jag loggade in mig här och hoppas på era tips och råd. Köpte en häst för en vecka sedan... Hon är en varmblodstravare som tagits ur travet pga en svårläkt skade på hö bak. Skadan sitter på skenbenet och säljaren var noga med att poängtera att den var ytlig. Jag fick stå för vet. bes. själv och han kom fram till att hon var u.a i alla gångarter men visade tvågradig hälta på hö bak vid böjprov. Det tyckte jag var ok då även han sa att skadan var ytlig. Men hon behövde också raspa tänderna villket vet inte gjorde då han var ut, så jag fick ta ut vet igen idag och det visar sig att hon markerar på hö bak och är dessutom mer halt vid böjprovet.... kotsenan är dessutom förtjockad på samma ben. Inte kan väl det komma över natten? Ska jag behöva bet denna usla veterinär 1500kr för en helt sjuk bedömning? Vad har jag för rättigheter? Hur hjälper man en häst som har "knakiga" leder bäst? Snälla hjälp mig. Vill så gärna behålla henne för hon är en häst med ett OTROLIGT psyke, har verkligt aldrig varit med om hen bättre häst i det avseendet! Tackar för alla svar jag kan få!