Hjälp mig!

Sv: Hjälp mig!

haha var lite trött när jag skrev det där...
jag tycker att storlekarna är som i alla andra hjälmar, jag har iaf samma storlek i JW hjälmen som i alla andra hjälmar. men nu är den lite stor.. :)

Okej :laugh: Beställde samma stl som mina nuvarande, så det är väl bara att hålla en tumme på att den passar :)

Jag har JW hjälm och jag älskar den :D finns absolut ingen skönare hjälm. Har också Tretorn stövlarna och dom är assköna enligt mig:):) rekomenderar startk båda!:d

Har också en fråga!
Köpte en sån John Whitaker hjälm med autografen där bak idag av min kompis. Fick den ju självklart billigt men iaf.. Undrar om rosetten verkligen ska sitta upp och ner ? :confused: Det ser bara så himla underligt ut!!

Ja rosetten ska väl sitta så :p

Tycker för övrigt att min Wellington Classic (är ju samma som JW fast utan autografen) är rätt liten i storleken, jag köpte en storlek större än vad jag brukar ha och då satt den skittajt, men den har töjt sig rätt mkt och sitter perfekt nu :)

Ja rosetten ska väl sitta så :p

Tycker för övrigt att min Wellington Classic (är ju samma som JW fast utan autografen) är rätt liten i storleken, jag köpte en storlek större än vad jag brukar ha och då satt den skittajt, men den har töjt sig rätt mkt och sitter perfekt nu :)

Tack! Helt säker på det med rosetten?
Ja, den jag köpte av min kompis var en 58:a men jag
har typ storlek 56 i andra hjälmar! Fattar precis vad du menar.
Kan inte du skicka en bild på din med rosetten och allt?

Jag tror rosetten ska sitta så. Har inte lagt märke till det innan, men i helgen såg jag en tjej som hade en sån hjälm o då var rosetten upp o ned.

Nu har du ju ifos redan beställt en jw men jag kan säga att speed air är de skönaste hjälmarna jag har använt:love::love: Har en JW nu som jag älskar men när det är dax för ny blir det självklart en speed air med stjärnor på:D

Den dagen jag blir rik så ska jag investera i en Speed Air också, promise ;) Mycket på önskelistan just nu. Tretornstövlar, Speed Air-hjälm....blabla. :D

Jaa tretorn vill jag också köpa, i brunt!:love:

Blir dyrt det här, får sälja hästen så jag har råd:angel::p

Jaa dom bruna är helsnygga! Fast jag ska nog satsa på svarta. Har ju beställt en svart hjälm så det bryter ju lite annars, heh =P

Ja köpte min utomlands. Köpte den "riktiga" JW, den med signatur där bak. Fick allt som allt betala 2000:-. Nackdelen med det är att det tar ca 2 veckor att få hem den. Kan PM:a dig länken om du vill :)

Du får gärna PM:a mig också!

Nu har jag fått min hjälm. Fick den med autografen under "kudden", heh! Den är grymt precis i storleken, på gränsen till för tajt. När jag provade den först så råkade jag dra på den så "kudden" for in (man måste ju som lirka på hjälmen) i själva hjälmen och då fick jag ju såklart inte på den. Fast sen provade jag ta på den igen o då satt den som smort. Jag kan headbanga som en hardrocker och ändå sitter den där den ska. Tar det länge innan dom töjer sig?

jag hade tagit den översta :) Kan säga att dom blir inte så kalla på vintern :idea: men det är ju upp till dig :)

Bra val=) Har en JW och de är underara;) tog ett tag innan den töjde ut sig men nu sitter min perfekt , de ska sitta lite tajt när man köpr dem annars blir de för stora sen.... Hoppas att du blir nöjd!

har en JW den är lätt den skönaste hjälmen jag har haft!! Jag har strl 54 på den, i vanliga fall har jag 55... Ganska litet huvud kanske, det förklarar vrf jag inte alltid är den smartaste :P

:)hej:D köp speed air det är inget att tveka på har den nu bästa hjälmen som finns!! snyggaste oxå:D och angående tretornstöveln jag skulle köpt den men den hade väldigt stora vader så den passade ej. och jag vet av 4 st som har haftden har det vart ngn småsak som har gåttsnunder efter ca 1 månad för alla av dom,men det har pratats om att den nya ska vara hållbarare..? men det är den skönaste stöveln som finns!! och den är väl vattentät?grymt skön inte jätte snygg enligt mej, men om den hade passat hade jag köpt den!! fast det pratas om att dom ska få ut en i smallare modell ngn gång vet inte om det är sant men om det är så så köper jag den dåe:D

Liknande trådar

Utrustning Kommer så småningom behöva köpa nya ridstövlar och står i valet och kvalet om vilket märke jag ska välja. Jag har funderat på följande...
Svar
8
· Visningar
1 267
Utrustning Jag har haft min ridhjälm i säkert 10 år, så det börjar bli dags att byta ut den, men jag vet inte vad jag vill ha riktigt. Jag vill...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Jordgubbsskit
·
L
Hoppning Ska köpa en ny hjälm så nu hoppas jag att ni kan hjälpa mig lite. Valet står mellan en JW och en GPA speed Air limited edition Har...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Jordgubbsskit
·
Hoppning Kära bukare, här kommer dagens i-landsproblem... :angel: Jag ska köpa en ny hjälm inom det närmsta, men det är ju såååå svårt att...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 696
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar