Vilken hjälm?

Sv: Vilken hjälm?

hade samma problem, hade haft en GPA tituim och alltid velat ha en JW men tvekade när jag skulle köpa en ny, tycker speed air är lite för "spejsad" så det blev en Air-s.. mkt nöjd!!

jag hade faktiskt gjort det innan jag svarade, eller är det den vanliga speedairen ni pratar om?

Sök på air-s gpa, så hittade jag den.

dolce och seavalley: tack för tipset, men nej... :angel:

Men börja med JWn för nu är det ju ändå kallt så kan du köpa speedairen till sommaren ;)

Var iväg idag och köpte en GPA Carbone, mycket nöjd med mitt inköp! :D
Gillar inte när det är för mkt grejs på hjälmarna utan vill ha det så "stilrent" det går.. om det nu går med GPA hjälmarna vill säga.Har en JW hjälm sedan tidigare.
Lycka till med vad du än beslutar dej för! ;)

*kl*
va precis in o hämta min nya GPA extreme i blått, mkt diskret o snygg tkr jag :) hade en titium innan, men ville ha ngt lite annorlunda iaf. Inte så många som har den...

jag har flugan o älskar den, avskyr alla andra hkälma nu, blir otroligt instängd i jw, känns som man har en sten på skallen. Flugan märks inte, lättskött, snygg o helt toppen! Ska spara till en limited adition oxå!

Kan meddela att jag fortfarande inte köpt någon ny hjälm... :angel: Men det lutar nog åt en speed air... eller JW... shit, jag har seriös beslutsångest! :D

Jag tycker att JW och flugan är lika snygga, men JWn är mer stilren och eftersom jag inte kunde köpa båda så böev det en JW, tävlar ju dressyr också.
Sen satt JWn så otroligt bra på mig, och jag blir inte alls varm i den.

och jag blir inte alls varm i den.

Det säger du? Intressant...

Men jag är ändå tveksam, sitter ju på ett gäng hästar varje dag och behöver liksom inte en blöt hjälm till! :p
Hat provat båda JW:n och speeden, båda passade bra, men JW:n är ju tveklöst skönare! Även om man inte 'känner' speeden, den är ju inte obekväm på något sätt...

Åh, va svårt det ska va! :D

Jag hade samma val och kval som dig, men beslutade mig ändå för en speedair då jag har två charles owen hemma:P
kan säga att det är en grymt skön hjälm ! sitter underbart skönt:D

Kan förstå att det är svårt.
Jag har aldrig blivit svettig i min.

Just nu bara en om dagen, men springer alltid omkring i hjälmen i flera timmar för att jag glömmer att ta av den :p.
Rider väldigt intensivt, har svår ponny så jag blir mer slut än vad hon blir.

*kl*
va precis in o hämta min nya GPA extreme i blått, mkt diskret o snygg tkr jag :) hade en titium innan, men ville ha ngt lite annorlunda iaf. Inte så många som har den...

extreme? bild?

hur mkt kostar den GPA extreme? faktiskt väldigt snygg! men den har inte lika bra ventilation som speed airen väl?
måste ju köpa ny hjälm, min speed air gick sönder. älskade den hjälmen men känns på ett sätt tråkigt att köpa en likadan igen!

Liknande trådar

L
Hoppning Ska köpa en ny hjälm så nu hoppas jag att ni kan hjälpa mig lite. Valet står mellan en JW och en GPA speed Air limited edition Har...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Jordgubbsskit
·
Hoppning Jag står i valet och kvalet just nu. En ny ridhjälm står på inköpslistan eftersom min nuvarande varit med om sju (om inte åtta) svåra...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 472
Senast: flugskit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar