Hjälp mig!

flugskit

Trådstartare
Jag står i valet och kvalet just nu.
En ny ridhjälm står på inköpslistan eftersom min nuvarande varit med om sju (om inte åtta) svåra år.
Jag har i åratal funderat på att köpa JW-hjälmen med läderband, fast har på senare år börjat fundera lite smått på GPA Titan o Speed Air.
Så kära människor, vad säger ni? Vilken är snyggast och skönast? Vet att det beror på hur varje individs skalle ser ut, men vet att det är flera här som har några av dom hjälmarna så ni borde ju kunna uttala er?

GPA-SpeedAir-MediumGrey.jpg

sellerie_134_1g.jpg

WellingtonClassic.jpg

Vilkeeeeen?

Och en sista fråga.. Tretorn-stövlarna. Bu eller bä? Alltså funkar dom bra att rida i? Märker man stor skillnad mot för vanliga stövlar/skor?

Sv: Hjälp mig!

speed air.
Jag har precis köpt en :)
Har lånat andras innan och de är sjukt sköna.

Åhå, kan tänka mig att det är skönt med lite ventilation på sommaren. Men hur är det på vintern? Blir dom iskalla då eller? :)

Det är en smaksak.

Jag har Speed airen tone-in-tone och Titium. Tycker personligen att JW och Titium är de som är snyggast, rätt diskreta... Sen beror det på om du endast tävlar hoppning eller om du hade tänkt dig att tävla dressyr i samma hjälm tex. Isåfall är JW bäst.

Positivt med Speed airen är att ventilationen är SUVERÄN!!! Den är lätt och skön att bära. Älskar min speed air :love: men tycker egentligen inte att den är något vidare snygg. :o. Tycker även att Titiumen är superskön, något sämre ventilation men inte alls som JW som jag har smält bort i några träningspass!

jag har JW hjälmen, jätteskön. blir däremot lite varmt på sommaren.. speed air är jätte skön på sommarn. tycker inte den är ful heller, tyckte det först men nu tycker jag att dom e snygga! :D titan hjälmen gillar jag inte alls.

tretorn stövlarna är sköna! och inte fula heller, tyckte det först men inte nu längre:) men skulle inte ha dom själv, föredrar läderstövlar ist :)

Har en Speed Air samt en JW. Nu på sommaren är Speed Airen suverän! Jätteluftig samt tål mycker regn och sånt. Den blir dock lätt repig om man rider i skogen, samt alla mygg och knott kommer in i hålen och biter en i huvet hela tiden :p
JW blir inte repig, men den tål ju inte regn lika bra. Den är mycket varmare och skönare att ha på vintern, men stekhet på sommaren, speciellt när solen ligger på.
Vet inte direkt om du blev klokare av mina resoneringar, kanske bara ännu mer förvirrad. Haha

När jag red i min speed air i vintras (då bör ju tilläggas att det ju inte var någon vinter... :angel:) i ridhus frös jag om skallen av luftdraget :D Kanske bara jag som är känslig.....;)

Har en Speed Air samt en JW. Nu på sommaren är Speed Airen suverän! Jätteluftig samt tål mycker regn och sånt. Den blir dock lätt repig om man rider i skogen, samt alla mygg och knott kommer in i hålen och biter en i huvet hela tiden :p
JW blir inte repig, men den tål ju inte regn lika bra. Den är mycket varmare och skönare att ha på vintern, men stekhet på sommaren, speciellt när solen ligger på.
Vet inte direkt om du blev klokare av mina resoneringar, kanske bara ännu mer förvirrad. Haha

Hahah ja typ.
Eftersom det är jobbigt mycket mygg här så går ju speed air'en fetbort på just den punkten. Hatar däremot hjälmar som är för varma. Tar man av sig hjälmen då, så vill man inte direkt sätta på sig den inom de närmaste 24 timmarna. Jag tycker också att Titan-hjälmen är rätt tråkig och uttjatad.

Hur jag kommer tävla nu framöver vet jag faktiskt inte. Det kan blir både någon hopp o dressyrtävling, men ingenting är aktuellt än på några månader/ngt år. Så det gör det hela ännu svårare..

Ni andra: Tack för era synpunkter! Jag ska sova på saken. Det billigaste vore ju att köpa en JW eftersom den går på typ 2500 nu. Fast samtidigt känns den också lite uttjatad. Aah, headbry =D

Nej, inte Speed Air.. ;) Den är ju bara så ful (ursäkta:p)
Har både GPA och JW och tycker helt klart du ska satsa på JW:n. Den är både super i passformen och riktigt snygg!

Ja köpte min utomlands. Köpte den "riktiga" JW, den med signatur där bak. Fick allt som allt betala 2000:-. Nackdelen med det är att det tar ca 2 veckor att få hem den. Kan PM:a dig länken om du vill :)

Jag tycker absolut att du ska köra på JW hjälmen!

Ja köpte min utomlands. Köpte den "riktiga" JW, den med signatur där bak. Fick allt som allt betala 2000:-. Nackdelen med det är att det tar ca 2 veckor att få hem den. Kan PM:a dig länken om du vill :)

Snälla skulle du kunna pm:a länken till mig med? :)

Jag tycker att JW-hjälmarna är sjukt snygga :love: Men av GPA så är Speed airen definitvt snyggast.
Sen tycker jag att Tretorn-stövlarna är rätt fula och mycket Malin-wannabe. Men det är som jag tycker ;)

jag tycker att dom är som storlekarna, töjer sig dock.

Dom är som? Haha?

Har iaf beställt en JW nu, så nu är det bara att vänta på att den ska komma :)

Du kommer inte bli besviken om du köper en JW hjälp, finns ingen skönare hjälm:love:

lätt speed air, jag har beställt en idag så får den i nästa vecka, helt underbart skön + snygg.

Den nya med stjärnorna är också snygg tycker jag, det är ca 500:- skillnad från den och den vanliga speed airen ..

Liknande trådar

Utrustning Kommer så småningom behöva köpa nya ridstövlar och står i valet och kvalet om vilket märke jag ska välja. Jag har funderat på följande...
Svar
8
· Visningar
1 267
Utrustning Jag har haft min ridhjälm i säkert 10 år, så det börjar bli dags att byta ut den, men jag vet inte vad jag vill ha riktigt. Jag vill...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Jordgubbsskit
·
L
Hoppning Ska köpa en ny hjälm så nu hoppas jag att ni kan hjälpa mig lite. Valet står mellan en JW och en GPA speed Air limited edition Har...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Jordgubbsskit
·
Hoppning Kära bukare, här kommer dagens i-landsproblem... :angel: Jag ska köpa en ny hjälm inom det närmsta, men det är ju såååå svårt att...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 696
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar