Hjälp mig

Y

ylv4

aah, nu har jag blivit trött på de här!

Det är såhär att vi har 2 hästar inhyrda i mitt stall och en av dom är en riktig elaking!
Den är väldigt sparkglad och bråkar mycket med de andra hästarna (bland annat mitt dräktiga sto)

Idag så "schhyshade" jag åt henne när hon stod i vår utochin box, hon vände röven till och jag röt åt henne och BAM! :eek:
Om inte boxväggen skulle vatt där skulle jag nog legat på sjukhus:mad:

ahh jag är så trött. Jag börjar bli smått rädd för henne och blir arg på henne hela tiden. :(

Min häst var lite så innan, och då tog jag hjälp av en privattränare och nu är hon hur coollugn som helst <3
Men kan ju inte begära att hon ska betala för sådan lektioner.

Och jag har inte tid att ta itu med nån annans häst. Det ska väl inte vara mitt problem heller? Det är det, ett problem för mig asså, men jag har inte tid att fixa till det.

Ägarn har ju samma problem med henne men hon gör inget åt det. Jag har sagt till henne och göra arbeten med henne från marken, longera och liknande.
Men det klarar hon inte av (vet ej om hon ens testat ännu?) hon rider bara för då är hästen snäll.

Hjälp?!

Sv: Hjälp mig

Tyvärr känner jag igen mig i det där *host*
Det kunde likagärna varit min stallägare som skrev det där :o :angel:

Min häst är ett sto och jag har länge funderat på att skaffa munkpeppar till henne då hennes brunst är VÄLDIGT konstig. Jag kommer att beställa det inom kort och hoppas att det kan hjälpa...
Ngt att testa kanske?
Annars vet jag inte.. Skulle också gärna vilja höra lite tips :angel:

Sv: Hjälp mig

För det första, det är inte din uppgift att uppfostra någon annans häst, det är varje hästägares skyldighet att se till att hästen är hanterbar. För det andra kan du visst kräva av ägaren att denna ska ta till hjälp med uppfostran på den om hon själv inte fixar det.

Jag hade aldrig i livet utsatt mig för fara genom att hantera någon annans ouppfostrade häst. Ställ ultimatum, antingen lär hon hästen hyfs eller så får hon flytta hästen. Tills dess ska ägaren själv hantera sin häst. Ställ hästen i egen hage om det skulle behövas

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
1 012
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 343
Senast: Anonym
·
Ridning Bakgrund Har äntligen börjat rida så smått igen efter ett långt uppehåll (för första gången på 100 år rider jag dessutom i grupp)...
2
Svar
23
· Visningar
1 846
Senast: Kattsak
·
B
Hästhantering Nu när det har gått så himla bra med min 5åriga foderhäst så har det stannat..vi kommer ingenstans, känns som vi bara går bakåt ? kan...
Svar
5
· Visningar
1 521
Senast: Bella_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama