Hjälp mig!

Casper

Trådstartare
Min katt ligger just nu och föder bebisar..:love: den första kom ut för ca en timme sen och den andra ca en halv timme efter.
Nu till min fråga, för det första verka hon inte gilla den andra kisebebisen:confused: men den e kanske inte frisk?
Och sen tog jag en bild på den och ja va det nu e....hmm.. efterbörd eller moderkakan ja vet inte:crazy:

Kan jag förvänta mig att detta va den sista kanske?

10815515.jpg
[/url][/IMG]

Sv: Hjälp mig!

Om inte mamman slickar ungen torr, får du ta och torka den med en handduk eller liknande. Det kommer en moderkaka efter varje unge, som mamman ska äta upp (det som syns på bilden är en moderkaka).

Det kan ibland dröja ganska länge mellan bebisarna, du får hålla koll på om hon verkar ha fler värkar. Du kan även känna på magen.

Lycka till, och uppdatera gärna!

//julia

Sv: Hjälp mig!

Aha ok! fast jag tyckte inte mig se en moderkaka på den första bebisen i så fall. och då har jag synat henne noga, fast den slank kanske ner fort:D

ja har känt på henne och på dom två första här nu kändes det väl att dom fanns där, nu ligger hon me ro och jag har känt på henne men vet inte om det är hennes tarmar som flyttas runt lite eller om det kan vara en liten fis till.

jag torkade den lite till en början och nu har hon tagit den till sig lite bättre:bump:

söta e dom! två svartvita..

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 132
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
791
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 096
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar