Madelein
Trådstartare
Granngården till stallet där jag ridet äger 7 halvblodshästar. Jag la märke till i somras att 2 av dom var väldigt magra och hovarna är inte särskilt fina, dessa gick på sommarbete en bit från de andra hästarna.
När jag kom hem samma dag berättade jag för en av stall tjejerna vad jag hade sett, hon berättade då att en av hästarna i den andra hagen hade en böld av något slag på bakbenet.
Nästa gång jag skulle till hästen stannade jag för att kolla, och så sant så hästen hade en rejäl klump på bakbenet. Jag har aldrig sett något liknande.
Ovan på det hade den en söndrig grimma som hänger ner så den kan trampa på den.
Jag blev arg och ringde till djurskydds inspektören i Eslöv där hästarna står.
Hon lovade att kolla upp detta.
Jag väntade 2 veckor men ingen hände, jag antog hon inte varit där för hästen gick med sin söndriga grimma fortfarande.
Så jag ringde henne igen vilket hon inte var speciellt glad för.
Hon sa att hon hade vatt där men "glömt" att kolla på denna hästen. Vilket jag inte kan förstå eftersom det var det enda jag bad henne om, men hon lovad att åka dit igen.
Jag har ringt henne om och om igen, men inget händer.
Jag har skrivit & försökt på alla sätt, finns det någon som vet vem man kan kontakta i dessa lägena?
Tacksam för svar
När jag kom hem samma dag berättade jag för en av stall tjejerna vad jag hade sett, hon berättade då att en av hästarna i den andra hagen hade en böld av något slag på bakbenet.
Nästa gång jag skulle till hästen stannade jag för att kolla, och så sant så hästen hade en rejäl klump på bakbenet. Jag har aldrig sett något liknande.
Ovan på det hade den en söndrig grimma som hänger ner så den kan trampa på den.
Jag blev arg och ringde till djurskydds inspektören i Eslöv där hästarna står.
Hon lovade att kolla upp detta.
Jag väntade 2 veckor men ingen hände, jag antog hon inte varit där för hästen gick med sin söndriga grimma fortfarande.
Så jag ringde henne igen vilket hon inte var speciellt glad för.
Hon sa att hon hade vatt där men "glömt" att kolla på denna hästen. Vilket jag inte kan förstå eftersom det var det enda jag bad henne om, men hon lovad att åka dit igen.
Jag har ringt henne om och om igen, men inget händer.
Jag har skrivit & försökt på alla sätt, finns det någon som vet vem man kan kontakta i dessa lägena?
Tacksam för svar