Hjälp mig

T

thepoetwilldie

Alltså jag har ingen aning om vart jag ska skriva detta annars så jag hoppas ni förstår om det inte alls passar in här men jag behöver lite hjälp.
Det är så här att jag undrar om det finns s.k Hästpensionat någonstans runt i Västra Götaland? Jag har två gamla hästar som jag inte hinner med alls, pga studier och vi har bara våra stallplatser till sista mars och de är nog för gamla för att ställa på ridskola om man säger så och jag vill inte avliva dem för att de bara är gamla och jag inte har tid.

Det här låter antagligen jättedumt men jag behöver verkligen hjälp.
Finns det någon organisation eller så som tar emot äldre hästar?

Tacksam för svar.

Sv: Hjälp mig

Jag har ett new forest sto, som är 23 år och en halvblods valack som är 29 men beter sig som 4 år. Jag bor i Skövde i skaraborg.

Är det ingen som vet någon som skulle kunna ta emot gamla hästar?

Det som slår mig är att det kanske finns någon som vill låna till sällskap, dock får du nog räkna med att dela på dem isf, man brukar ju bara behöva en sällskapshäst :smirk:

När jag fick beskedet att min vallack skulle komma hem från fodervärden och behöva stå som konvalecent en längre tid, gjorde vi i ordning lösdrift här hemma och jag satte ut annons om att jag ville låna en häst som sällskap. Fick tag i det mest perfekta, en annan konvalecent, men en gammal häst skulle gått precis lika bra.

Lycka till.

Ullis

Liknande trådar

Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 287
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 230
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 428
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka