Hjälp mig!!

M

Muffins

Jag ska vara med på maskeradhoppning på ridskolan på lördag.
Har ni några förslag på utklädning som är ganska enkel men rolig?
Helst inte tomte eller häxa :smirk:

Sv: Hjälp mig!!

I våras (påsk) sydde jag kanindräkter i Fleece med huva med kaninöron till hjälmen, lättvindigt och billigt.
DSC00500.jpg

En annan gång sydde jag en 10cm bred brodyr "brösta med baksele" i spetsmed resår på insidan till hästen, omläggnings nät samt vita benlindor. Själv hade jag likadant omläggningsnär, vita högklackade pumps (ej att rekommendera, ta med liten klack) samt marmelucker och en klassisk sjuksköterskeuniform som jag sydde av lakan. På hjälmen en nunnehuva i vitt med rött kors på samt en cykeltuta som låt som en ambulans i BHn. Vi vann maskeraden........och kom på förstasidan i tidningen..... :D

Om man vill göra det lätt så kan man ju annars slakta ett par vita lakan och göra vingar samt klä hjälmen med nåt ljust och montera på gloria.=Ängel, det är ju trots allt Allhelgonahelgen.

Lycka till, det är görkul med maskerader (även om man är tant som jag....) :rofl:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Dressyr Jo apropå ideella insatser och att ragga hederspriser till tävling, ska vi köra en snabb ”hederspriser jag har gillat att få” fråga...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 461
Senast: Fiorano
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 018
Senast: shebeen
·
Relationer Hjälp, min systerdotter tar studenten imorgon och jag behöver förslag till present. Ett smycke känns lite opersonligt. Hon ska ut och...
2
Svar
36
· Visningar
1 677
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar