Hjälp mig!?

Em3li3

Trådstartare
Hejsan!

Nu ikväll skrek min hund när min sambo kliade hnom på insidan av bakbenen..:confused:
"VILL TILLÄGGA ATT DET HÄNDER MINST EN GÅNG OM DAGEN ATT HAN BLIR MASSERAD ELLER KLIAD PÅ"
Han brukar hoppa upp i sängen och lägga sig på rygg och vi kan lägga oss på varsin sida och mysa med honom, och ikväll skulLe jag ta bort saker från sängen och då gick husse fram och krama om honom och han la sig på rygg"han gör det när vi ska klia" och husse klia/massera och först hörde vi ett lågt gny/pip och när han tog bort händerna så bak benen gled ihop för han la sig tillbaka på sidan så skrek han ungefär som om någon rappat i för honom fast ingen av oss hade en hand på honom... ch det har han aldrig gjort förut :cry::confused:

Sen vad jag kan komma på när han också gnytt till är om han ligger och sover och vaknar tvärt och reser sig upp så kan han gny till, me det har hänt 2 ggr, vad jag vet och minns..

Vad kan det bero på?
tacksam för alla och även snabba svar

Sv: Hjälp mig!?

Kan vara smärta.

Min hund hade två dagar när han plötsligt skrek till utan att jag fick nåt sammanhang i det. Tex när jag reste mig från soffan och han var nån meter ifrån. Lyckades till slut inse att det satt i nacken. Veterinären hittade dock inget, gissade på en sträckning eller liknande, han fick smärtstillande och blev sen bra.

jag förstår att det eventuellt kan vara smärta men vart kan den komma ifrån :( antar att det antingen sitter i ryggen eller höfterna:(

Det är ju ingen tvekan om att det gjorde ont nånstans.

Är det en stor hund? Höftledsröntgad?
Liten hund? Kontrollerat patella?
Är det en ung eller gammal hane? Prostata?
Kan ha gjort ont i svansen eller ryggen också.
Och det kan vara något tillfälligt bara. Prova att göra om samma sak några gånger imorgon och se om han reagerar på samma sätt. Så kan du känna igenom honom, klämma lite här och var. Böja lite på benen, lyfta bakbenen lite bakåt och frambenen lite framåt. Håll en hand på musklerna och känn om han spänner till vid något tillfälle. Om han inte reagerar på något av det så har han förmodligen gjort en felaktig rörelse som har gjort ont. Ungefär som när vi trampar fel så gör det ont just då och sen inte mer.

Tack för det svaret!:)
Ska undersöka saken imorgon. Han är en blandras siberian husky/border collie/dalmatin okastrerad hane som blir 5 i mars. Han är inte höft kollad ellernågot sådan:(
Prostatan? Vad tänker du på då? Finns kanske en hel del:(
Tack!!:)

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar med att skriva att jag ska ringa veterinär direkt imorgon bitti, så har vi den biten avklarad! Tar det från början. I...
Svar
4
· Visningar
1 383
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 096
Senast: alice
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 353
F
Övr. Hund /Vet att vissa har läst den/ vill varna kännsliga!! Värt att läsa för alla hundägare, eller blivande hundägare!! Hur kunde du...
Svar
9
· Visningar
1 223
Senast: Haukur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka