Hjälp mig

N

np2

Vet ej om denna tråd kom rätt men jag försökte så gott jag kunde.

Är det någon här som kan hjälpa mig med förslag på en praktikplats. Jag rider vanligtvis, har väl kört shettisar lite men bara ute i skogen, men nu är jag jättesugen på trav och skulle vilja hitta en praktikplats där jag får lära mig mer om trav.

Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig men jag vill vara någonstans där jag kan lära mig allting, eller allting är väl egentligen ganska svårt att säga vad det är, men att lära mig mer om trav och lära mig köra och så för att jag sedan kanske kan ta licens så jag får börja träna och köra själv.

Är det någon som har något bra förslag? Det behöver inte vara något jättestortstall, hellre då ett litet mindre där man kan få tid på sig att lära sig saker.

Sv: Hjälp mig

Kolla var du har närmsta travtränare och fråga om du kan få hjälpa till lite i stallet?

Annars finns det travskolor på flera av landets travbanor. Fungerar liknande som en ridskola. Man tar lektioner osv.

Förslagsvis om du har en travbana i närheten kan du gå dit och höra om nån vill ha en praktikant.

På min APU praktiserade jag på Halmstad travbana på ponnytravet :D skoj som helst , fick köra i sulky på banan med shettis och russ. Även rida och köra på slingorna :) Hjälpa till med mockning,insläpp, fodring och sådant. Det var jätteskoj :D

Noll erfarenhet från sådant förr förutom travare i grannstallarna ,som är skoj och hjälpa till med.Säger som dem andra,hör med närmsta travtränare eller travbana ?:P

På min APU praktiserade jag på Halmstad travbana på ponnytravet :D skoj som helst , fick köra i sulky på banan med shettis och russ. Även rida och köra på slingorna :) Hjälpa till med mockning,insläpp, fodring och sådant. Det var jätteskoj :D

Noll erfarenhet från sådant förr förutom travare i grannstallarna ,som är skoj och hjälpa till med.Säger som dem andra,hör med närmsta travtränare eller travbana ?:P

Du fick ju även köra ett ordentligt jobb med oss treor åxå ;) Visserligen hade du skolans snällaste travhäst men de var ju första gången du körde storhäst själv ju ;)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har en fobi, som jag levt med mer eller mindre så länge jag kan minnas. Det är något jag är van vid att leva med, och som jag nog...
2
Svar
26
· Visningar
1 986
Senast: warg
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2