Hjälp mig välja sadel!

MoQ

Trådstartare
Måste byta ut min älskade Cliff Barnsby AVG ,då min nya häst inte är tillräckligt rak i ryggen,utan svängd.

Väljer mellan:
-Prestige Hippos
-County
-Passier Grand Gilbert
-Ev Wellington eller Edinburgh

Vad har ni för åsikter om dessa?

Sv: Hjälp mig välja sadel!

alla är väl bra sadlar, handlar mer om personlig smak och tycke... men ska du ha en passier så får du ha en med rundbossor! dom flesta av passiers dressyrsadlar har kilbossor och passar raka hästar.

Sv: Hjälp mig välja sadel!

Prestige Hippos - Hal i sätet, knästöden passade inte alls mina ben, samt att jag upplevde att jag satt "ovanpå" hästen

County - Har bara provat competitor, gillade den, djupt säte, dock något hård, men den var ganska gammal. Upplevde att jag satt nära hästen, men den hade väldigt lite knästöd och tycker att bomvidden var rätt snålt tilltagen....

Passier Grand Gilbert - Aldrig provat

Wellington eller Edinburgh - Har just nu en Wellington Greenline. Hur bekväm som helst, djup och mjuk sits, blen de djupaste jag ridit i. Rätt rejäla knästöd och jag upplever att jag sitter "med" min häst. Hade tidigare en Edinburgh Elite, också jättebra sadel. Inte liks mjuk och djup som Greenlinen, men gillade knästöden bättre på den. Så min drömsadel är en Greenlinesits med ett par Elitekåpor/knästöd :idea:

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 633
Senast: Oknytt
·
Dressyr *Länk till förra tråden* Jag rider en kompis häst och har kommit fram till att jag nog behöver köpa en egen sadel. Han har en ordo...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
12 025
Senast: Amanda_F
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Utrustning Jag vill ha en dressyrsadel till foderhästen och funderar över vad som kan fungera, hon har en enkel rygg som tur är och normal bomvidd...
Svar
13
· Visningar
2 167
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka