Hjälp mig, vad ska jag göra??

Sv: Hjälp mig, vad ska jag göra??

Flinisen skrev:
Så du har följt upp varje valp...med hälsokontroller och röntgen. Mentalitet och funktion? Då är det ju bra !!

Ja, dom är okey

Det räcker med att hanen är blandras och är det en Schäfer du har så ska hunden ha ett visst mått av skärpa och försvar i kombination med andra egenskaper, annars är det en dålig Schäfer. Tyvärr, världen behöver inte fler dåliga Schäfrar eller blandraser med Schäfer i.

Jag har snackat avel ang min tik.

Tackar för mig nu när giffan inte är online längre
Hej!
:)

Jadzia skrev:
Tyvärr, världen behöver inte fler dåliga Schäfrar eller blandraser med Schäfer i.

:bow: och världen behöver heller Inte fler blandraser med Border Collie i

Ok det är ju bra...På faderns sida då? Alltså den tilltänkte hanen..Hans avkommeor osv???
Jag är visserligen emot all blandras avel men det är ju som sagt din sak.

*gråta* Men min voffla är ju blandras med schäfer i!

Men jag håller med dig, varför avla fram fler när det redan finns massor, överallt, jämt... Kolla bara på annonserna här på Buke, på alla schäfrar (rena eller blandade) som måste omplaceras efter bara några få månader i livet. Urtrist.

Funny_01 skrev:
Min tik är inte blandras.
Men hon är ju heller inte reggad, vad du sagt till mig iaf. Sen har hon ju sina öron emot sig skulle jag tro. Eller man bryr sig inte om blodöron eller vad det nu kallas i aveln kanske?

Usch det låter inte som en lyckad kombination efter ha läst alla inlägg :(

Funny_01 skrev:
Har kollat henne. Hon är okey.

Om han nu var så ostabil, varför sa du inget till mig om du var orolig?:cool:

Frågar igen..? :cool:

Blod öron är inte ärftligt.
Nej när du kände henne var hon inte reggad.
Vad vet du om jag kollat DNA och på så sett vet??? :cool:

Detta är nu sista jag skriver på denna tråd. Ha det bra alle sammans! :bow:

Aliide skrev:
Hur svårt är det att logga ut? Alternativt sitta på två datorer?

Det är liiite konstigt att "Lena" letar upp en tråd som var 2 veckor gammal. Sen att två vuxna inte kan stava samma ord korrekt. Plus alla utropstecken/frågetecken.

Köper inte detta.

Ibland om jag ska svara i en tråd och blir osäker på hur ett ord stavas som finns med i den tråden är det ganska vanligt att jag kollar hur dom stavat i den tråden och stavar likadant själv. Och massor av utropstecken och frågeteckan när jag är upprörd över nåt brukar jag med skriva, säkert många fler som gör samma sak, så det behöver inte alls vara samma person.
Och att det gått två veckor kan väl mycket väl vara så att hon fått höra av nån som sett tråden och då kan det gärna dröja några veckor. Jag tror inte alls att det är samma trådskapare, för alla dessa "tillfälligheter" tycker jag inte alls är speciellt konstiga.

Jag förstår fortfarande inte.... Om du nu så gärna vill ha valpar på din tik, och du har reggat och kollat upp avkommor och tiken visat sig lämplig för avel och har något att tillföra aveln. Varför i hela värden para med en blandras???
Och om du nu har lagt ner en massa tid och energi på allt det andra, varför har du inga krav på hannen du ska använda??

Å ja, flinisen, det har blivit en mkt snurrig tråd detta, men den dör nog snart ut skulle jag tro.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja, som frågan lyder. Jag har noterat att det är väldigt många bukefalister som endera redan föder upp hundar eller har planer på att ta...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 798
Senast: _Amazing_
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 760
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 937
Senast: lundborg
·
H
Hästvård Jag har gått och tänkt fram och tillbaka i flera dagar nu angående en häst vi har tittat på. Skulle vilja ha lite råd från er om hur ni...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama