Hjälp mig Vad ska jag göra ?? :cry:

I

ikeline

:cry:
I dag på morgonen när jag kom ut till stallet så ser jag att min ena häst har sparkat sönder hela väggen in till den andra... :crazy:
Detta är inte första gången hon gör så å jag vet inte hur jag ska få henne till att sluta . :confused:
Jag har en box å två spiltor å jag har prövat att byta plats på dom :idea: men det funkar inte !
Tänkte att hon kanske skulle lugna ner sig om hon fick stå i box.
Men det va bara att glömma.. :cry:
Snälla är det något som har nåt bra tips om hur jag ska göra med min vägg marodör ...... :devil: :crazy:
Snarast då hon säkert river hela stallet... :mad:

Sv: Hjälp mig Vad ska jag göra ?? :cry:

Går det inte att täcka väggen på något sätt. En skiva eller gardin. så slipper hon se den andra hästen brevid. Eventuellt förstärk väggen med gummimatta nertill. Det har jag gjort i mitt stall i en box. Och där får dom sparkgalna stå.

Välkommen till klubben med starka hästar! Min nordis trycker sönder box ifall han anser att han ska gå ut tidigare än jag har bestämt. Det enda jag har gjort är att bygga upp boxen igen.

Går dom ihop i hagen?? Annars är det en bra idé, OM det går, för då kan dom göra upp där istället för i stallet. :(

Jag hade samma problem med en inackordering förra vintern. Dom gick ändå ihop i hagen men han gav sig aldrig. Det gick inte att ha dom jämt varandra, dom rev väggen varje natt..... :( suck....

Jag tror att mycket bottnade i att dom inte höll sams i hagen heller. Innackorderingen, Willy, 19 år gammal D-ponny och min Freja 5 årig ardenner. Hon släppte inte en millimeter, så fort han kom nära fick han stryk, men han gav i sg aldrig. Gammal är äldst, var hans mening. Så dom gick runt varann i hagen och blängde, hela dagarna, och sparkade ner väggen på natten. Det gick inte att lösa, så till slut flyttade jag ut min i lösdriften, så att det skulle bli lite nattro i stallet. ( hara bara 3 boxar, 2 ihop, och den tredje är i shettisstorlek....)

Vissa går tyvärr inte att ha ihop.
Men det kan hjälpa lite om dom får chansen att göra upp i hagen.
Dock är det ju inte alltid man kan ha dom ihop i hagen, sto - hingst ex.
Pröva oxå att täcka för gallret så att dom inte ser varandra, det kan hjälpa.

Lycka till!

Jo jag ska pröva å täcka för ....
Dom går tillsammans hela dagarna i hagen !
Där är det han som bestämmer .Han kan vara en riktigt liten djävul om hon inte gör som han vill.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 575
Senast: Stereo
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 203
Senast: Grazing
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 895
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar