Hjälp mig snälla?

Egoist86a

Trådstartare
Hej allesammans!
Jag har fått en underbarhäst som jag håller på att träna (longera, promenader) och fodrar upp. Han har inte haft det lätt alls i sitt liv vad jag förstått och varit vanvårdad senaste åren innan han kom till mig!!
Hur gör man för att få reda på tidigare ägare, hur mkt hästen flyttat? Vad den varit med om?
Släktforska på hästen m.m??
Tacksam för all hjälp jag kan få.

Man kollar ägarled bakåt och söker information från tidigare ägare. Man kan lägga ut en efterlysning på annonssidor.

Är lite svårare än så med denna häst då han blivit vanvårdad och den som stod som ägare hade övergett hnm på en gård 2011. :(

Beror väl lite på vad för ras det är och om du har alla papper. Då kan man kanske söka på rasföreningens sida..

Har inga som helst papper på hästen :(
ett baryerskt varmblod som är reggad som ett halvblod
Inga papper? Alls?
Hur vet du att den är reggad som halvblod, hur vet du att den är bayersk? Är den chipmärkt? Hur gammal är den?

Det är sällan hästar finns i en trakt och ingen vet något om dem.
Vet man på vilken ort den funnits kan man säkert ringa någon ridklubb och få info om det finns nån som känner igen den. Kanske har den tränat för någon, brukat vara i något visst ridhus etc.

Luska kan man ALLTID!

Det finns ju div efterlysningsgrupper på facebook, du kan ju slänga upp ett par bilder i en sån och skriva det du vet om hästen och hoppas att någon nappar.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 374
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 816
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 544
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 344
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12