Hjälp mig ! Snälla (a)

C

CorneliiaaG

Hej!
Det är nämligen så att jag ska ta hand om ens häst när hon är bortrest och jag har bara ridit ca ett år xd Jag skulle gärna vilja att ni gav mig lite skötseltips och så xd

Hästarna får ju mkt sår nu på sommaren. Är det nån som kan ge lite tips på hur man ska handskas med dem ?
:)

Tack på förhand!

Sv: Hjälp mig ! Snälla (a)

Vad roligt! Hur lång period ska du ha hästen?

Om hästen får småsår räcker det med att ta en tuss bomull och blöta den och tvätta såret tills bomullen blir röd och inte brun. Då är det rent, sedan stryka på en sårsalva, fråga om hästägaren har sådan och vart den finns. Det kan vara bra att visitera hästen ordentligt dagligen just för att förebygga att små sår blir större.

Lycka till, om du är osäker, var inte rädd att be om hjälp. Det tjänar du mycket på. :)

Hej!
Det är nämligen så att jag ska ta hand om ens häst när hon är bortrest och jag har bara ridit ca ett år xd Jag skulle gärna vilja att ni gav mig lite skötseltips och så xd

Hästarna får ju mkt sår nu på sommaren. Är det nån som kan ge lite tips på hur man ska handskas med dem ?
:)

Tack på förhand!

be oxå hästägaren om att skriva en ordentlig lista om vad du bör tänka på och vad du ska göra.

Om du inte känner att du klarar av det, tacka nej.

Ställ frågorna till hästens ägare istället så får h*n förklara för dig hur just h*n vill ha det.

Taack så jättemycket för ditt inlägg! Jag tycker och känner själv att jag är så pass erfaren att jag klarar detta. Det som är mest oroligt är väl sår och så.
Jag ska bara ha hand om henne i en vecka,men det är ju en bra början! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 246
Senast: lirco11
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat