Hjälp mig någon :(

cili

Trådstartare
Dom tänker ta min katt ifrån mig och ge bort den.
Det är ju olagligt, men hur ska jag göra?
frown.gif

Till att börja med: snälla moderatorn, flytta inte denna tråd till katt-forumet. det är problemet i sig jag behöver hjälp med, inte själva katten. det hade lika gärna kunnat handla om en elvisp.

Bakgrund:

Jag bor med min sambo på hans föräldrars gård.
Deras gammelkatt födde två kattungar, dessa skulle behållas.
En månad senare fick min stora katt tre kattungar. En av dom har hela tiden tytt sig väldigt mycket till mig och det har lett till att jag bestämt mig för att behålla den (dessutom ska mamman kastreras, så det blir inga andra kattungar från henne).

Till saken hör att min sambo inte berättat för sina föräldrar att vi ska ha kvar den ena katten, utan hela tiden sagt till mig att vi ska låtsas att den är tingad och sen "råkar" den bli kvar.

Nu ska de två kvarvarande ur min katts kull säljas. Det är två personer som vill ha dom (kommer och kollar idag). Den ene vill eventuellt ha två katter.
Nu är hans föräldrar sura för att person nr 2 då kanske inte får någon katt. Men det är ju inte mitt fel att dom lovar bort mina kattungar utan att prata med mig först.
Vi har sagt att det är min faster som ska ha katten (dvs den som ska vara kvar... hänger ni med?), om den går bra ihop med hennes hund. Men det tycker hans föräldrar är löjligt, och har då sagt att det säkert inte kommer funka - så katten ska iväg idag med de som kommer och kollar, om de vill ha den.

Till saken hör att katterna är 10 veckor, dvs dom är egentligen inte leveransklara förrän om två veckor. Den jag ska ha kvar samt en av de som ska säljas är dessutom smala och äter inte tillräckligt bra än. Jag försöker få fram det här till sambons föräldrar, men dom ignorerar mig.

Det är ju som om jag skulle lämna bort deras två kattungar en dag när de inte är hemma...

Är jag totalt dum i huvudet och omogen om jag tar katterna och åker iväg till farmor tills imorgon? dom är ju inte mogna att åka :(

blev väl mest ett enda långt svammel, men ni kanske förstår ändå.

Sv: Hjälp mig någon :(

Jag hade nog stuckit iaf. nonchalanta (hur stavas det?) människor e det mest irriterande som finns :P

Åk med katterna nån annanstans, det är inte upp till dina svärföräldrar att skicka iväg dina katter.

Ring till dem som ska komma och säg att det tyvärr inte går. Eller säg till dom som vill ha två att alla är tingad så de bara kan ta en kattunge.

Prata med din sambo och säg att du åker först. Så att inte alla tre blir emot dig om det skulle bli något jättegräl... Vet själv inte hur jag skulle göra. Skulle nog bara ta med mig min egen katt och åkt. Hmm... nä jag skulle inte tillåta att de gav bort min katt. Du + sambo + katter = Åk!

Håller med de andra. Ta katterna och åk. Aldrig att någon skulle få gå över huvudet på mig och bestämma över mina saker! (Även om det hade gällt en elvisp).

Varför ska dom ens lägga sig i när det är DIN katt?? :mad: (Ursäkta, jag har en period av svärförälders-allergi just nu då min pojkväns mamma lägger sig i mer än nödvändigt i vårt privata liv)

Tjurskallig som jag är skulle jag säga till person nr 2 som det är, att det finns 2 katter kvar och att det redan är en som är intresserad av två st (är det du eller svärföräldrarna som pratat med h*n?) Skulle alltså inte åka iväg nånstans.

Alt. skulle jag sälja en av svärföräldrarnas katter om dom nu är så måna över att person nr 2 ska ha katt :devil:

jag har inte pratat med någon köpare alls..
sambons syster sa att det var en på hennes jobb som var intresserad. jag skickade bilder som hon vidarebefordrade. fick sen veta att hon ville ha den ena och eventuellt även den andra.
vem som pratat med person nr 2 har jag ingen aning om, och hur kan man lova bort någon annans katter bara sådär? dom måste ju prata med mig först...

Alt. skulle jag sälja en av svärföräldrarnas katter om dom nu är så måna över att person nr 2 ska ha katt
det sa jag med :angel:

TS och jag har gemensamt kommit fram till att trådens innehåll ryms på kattforumet.

Men det låter ju inte klokt, det är ju dina katter? Så vad har dina svärföräldrar med saken att göra? Det låter helt absurt i mina öron - dina katter, du bestämmer om och när de ska säljas.

Förstår inte heller varför ni inte kan säga till föräldrarna att du tänker behålla kattungen utan måste hålla på med någon vit lögn om faster. Säg som det är, helt enkelt?

Lås in katterna eller åk iväg med dem! Om det inte går och de ger bort dina katter så är det bara att lämna in en polisanmälan. Du kan anmäla dem för egenmäktigt förfarande (du har dock tyvärr inte rätt att på egen hand hämta hem kattungarna).

För att stärka din position ytterligare, åk iväg och chippa kattungarna NU och regstrera dig som ägare till dem i SKKs Kattägarregister!

jag sa att den som tar min katt ifrån mig kan räkna med en polisanmälning
fick svaret "jaha, vad ska du polisanmäla för och hur ska du bevisa att katten är din?"

nu när jag läst ditt svar kan jag konstatera följande:
jag lämnar katterna hos farmor tills imorgon, då jag åker till veterinären och chippar.
hur mycket brukar det kosta per katt?

MEN titta:D vilket paket pris..betala för en och få ett halvt fotbollslag med galningar.

Nje gör det rätta nu...flytta häråt...håller boxplatsen :angel:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 961
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 222
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 564
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama