W
Webkit
Mitt 14-åriga fullblodssto har den sista månaden blivit jättehispig när jag är ute i skogen och rider. Förr har hon inte varit rädd för nånting och jag har kunnat både trava och galoppera ute. För ca en månad sen har hon börjat se "spöken" i snödrivor och nedfallna trädgrenar, tvärnitar eller slänger sig åt sidan oavsett gångart. Känns som en tidsfråga innan jag ramlar av.
Jag har provat att ställa henne åt andra hållet när vi närmar oss något som hon skulle kunna reagera på, manar alltid på henne så hon får fortsätta förbi saker hon är rädd för och vänder aldrig så hon borde inte "tjäna" något på att göra så.
Är det någon som har något tips? Tacksam för alla råd! Trist att inte kunnat sträcka ut i skogen.
Jag har provat att ställa henne åt andra hållet när vi närmar oss något som hon skulle kunna reagera på, manar alltid på henne så hon får fortsätta förbi saker hon är rädd för och vänder aldrig så hon borde inte "tjäna" något på att göra så.
Är det någon som har något tips? Tacksam för alla råd! Trist att inte kunnat sträcka ut i skogen.